Είναι λίγο μετά τις έξι το απόγευμα και είμαι αρματωμένος με την φωτογραφική και την κάμερα. Φτάνω φουριόζος στην τοπική αντιπροσωπεία VW Ρεθύμνου (Δ.Σταρένιος ΙΚΕ) και από την φόρα που είχα παραλίγο να μη με προλάβει η αυτόματη πόρτα στο άνοιγμα! Στην Ρεσεψιόν, δίπλα στις καραμέλες, υπάρχει ένα κουτί το οποίο περιέχει διάφορα μπρελόκ με ετικέτες που αναγράφουν το μοντέλο που αντιστοιχούν. Δεν μέτρησα πόσα ήταν αλλά έμοιαζε με λοταρία που τραβάς ένα και οδηγάς. Πριν διαλέξω αποφάσισα να χωρίσω τα αυτοκίνητα σε κατηγορίες. Ηλεκτρικά και Υβριδικά την μια μέρα το Golf R την επόμενη. Μόνο αυτό. Η αίσθηση που εισπράττεις από τα αυτοκίνητα είναι σαν τα αρώματα. Δεν μπορείς να μυρίσεις πάνω από 2-3 για να είσαι αντικειμενικός. Πρέπει να περάσει ένα χρονικό διάστημα για να αξιολογήσεις. Έτσι το επόμενο απόγευμα με βρήκε πάλι στον ίδιο χώρο με ένα κλειδί στο χέρι. Το κλειδί του Golf R
Εμφάνιση:
Στον εξωτερικό χώρο της έκθεσης δεσπόζανε 4-5 Golf και ανάμεσα τους το R. Δεν μπορώ να πω ότι το ξεχώρισα αμέσως ανάμεσα στα άλλα. . Υπάρχουν φυσικά αρκετές διαφορές αλλά είναι διακριτικές.
Το λογότυπο R υπάρχει στην μπροστινή μάσκα αλλά και στα πλευρικά πάνελ και στο πίσω μέρος. Στο εσωτερικό η γνωστή ποιότητα της VW αλλά αναβαθμισμένη στο R. Τα καλύμματα των πεντάλ είναι από ανοξείδωτο χάλυβα όπως και τα μαρσπιέ των θυρών που διαθέτουν και μπλε φωτισμό. Στην οθόνη κατά την εκκίνηση εμφανίζετε το λογότυπο του R.
Το δερμάτινο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών με τα «αυτάκια» τύπου F1 για τις αλλαγές των ταχυτήτων και η λαβή του μοχλού των ταχυτήτων με δέρμα, αλουμίνιο και γκρι ραφές συμπληρώνουν το εσωτερικό σύνολο. Το πιο εντυπωσιακό όμως είναι τα Bucket καθίσματα με έντονη πλευρική στήριξη που κρίνεται απαραίτητο σε αυτοκίνητα επιδόσεων.
Οδήγηση:
Από το πρώτο κιόλας μέτρο καταλαβαίνεις ότι δεν οδηγείς ένα απλό Golf. Αρκετά σκληρό χωρίς όμως να ενοχλεί. Η ζωηράδα του κινητήρα ακόμα και σε απαλό πάτημα του γκαζιού δεν κρύβεται. Το R είναι εφοδιασμένο με ένα 2λιτρο κινητήρα TSI άμεσου ψεκασμού και Turbo με απόδοση 310 ίππους και 38,8 κιλά ροπής. Το αυτοκίνητο της δοκιμής ήταν εξοπλισμένο με το αυτόματο κιβώτιο DSG με launch Control το οποίο έχει άψογη συμπεριφορά. Το βάρος που δηλώνει είναι 1483 κιλά (συμπεριλαμβανομένου του οδηγού 75 κιλών –μάλλον οι Γερμανοί τον είχαν σε δίαιτα τον οδηγό-).
Στην αρχή κινήθηκα με περίσσια σβελτάδα σε επαρχιακό δρόμο. Το σύστημα τετρακίνησης 4Motion γίνεται άμεσα αντιληπτό όταν πιέσεις το αυτοκίνητο. Κατανέμει την ισχύ και στους τέσσερις τροχούς ανάλογα με τις απαιτήσεις αποτρέποντας την ολίσθηση και το μπλοκάρισμα των τροχών. Παίζοντας λίγο με τις επιλογές Driving Mode (Eco, Normal, Comfort, Race και μια για να κάνεις δικές σου ρυθμίσεις) η επιλογή “Race” μεταμόρφωσε το αυτοκίνητο.
Γίνεται πιο σφιχτό, η απόκριση του γκαζιού γίνεται πιο άμεση, οι αλλαγές στις ταχύτητες γίνονται πιο γρήγορα αλλά το πιο εντυπωσιακό είναι ο ήχος. Νομίζεις ότι σου αλλάξανε τον κινητήρα. Δυσκολεύεσαι να πιστέψεις ότι πρόκειται μόνο για 2λιτρο κινητήρα. Οι 310 ίπποι επιταχύνουν βίαια το αυτοκίνητο και με της αστραπιαίες αλλαγές του DSG νομίζεις ότι η επιτάχυνση δεν θα τελειώσει ποτέ. (δείτε το βίντεο με μια επιτάχυνση 0-150).
Εκεί που εντυπωσιάζουν τα αυτοκίνητα επιδόσεων είναι στις προσπεράσεις. Μόνο με μοτοσυκλέτα μπορεί να συγκριθεί η αμεσότητα, η ευκολία και ο ελάχιστος χρόνος που απαιτείται για μια προσπέραση στην εθνική. Τα 200 χιλιόμετρα έρχονται πολύ γρήγορα αλλά η τελική είναι ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 250 (αν απενεργοποιηθεί φτάνει τα 267 χλμ/ώρα) . Η VW ανακοινώνει 4,6 δευτερόλεπτα τα 0-100 με το αυτόματο κιβώτιο DSG που οδηγήσαμε. (Στο παραπάνω βίντεο μετρήσαμε οριακά κάτω από 5 δεύτερα). Στις αλλαγές των ταχυτήτων (στην επιλογή “Race”) νομίζεις ότι έχουν συνδέσει κάποιο γούφερ στο πορτ μπαγκάζ. Και τελικά αυτό δεν απέχει και πολύ από την πραγματικότητα αφού ένας ενισχυτής αναλαμβάνει να μεταδώσει τον ήχο του κινητήρα από το ηχοσύστημα! Όσο περνάγανε τα χιλιόμετρα τόσο μου άρεσε. Στην Εθνική οδό αλλά και στο επαρχιακό δρόμο το R ήταν πραγματικά απόλαυση . Από τα λίγα αυτοκίνητα που έχω οδηγήσει που μπήκα στον πειρασμό να μην το επιστρέψω.
Τιμή:
Το τελικό κριτήριο για την αγορά ενός αυτοκινήτου είναι η Τιμή. Το αυτοκίνητο της δοκιμής στοιχίζει 45.000 (και κάτι ψιλά). Σαν ποσό βέβαια είναι μεγάλο, αλλά το αυτοκίνητο τα αξίζει. Δεν θα σταθώ στη μεγάλη λίστα του εξοπλισμού του αλλά στο γεγονός ότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο επιδόσεων που το χρησιμοποιείς μέσα στην πόλη όπως ένα συνηθισμένο Hatchback και τα σαββατοκύριακα ανεβάζεις την αδρεναλίνη σε μια πίστα. Το αρνητικό κατά την γνώμη μου είναι η ομοιότητα με τα απλά Golf. Όταν έχεις ένα αυτοκίνητο με 310 άλογα, θέλεις να ξεχωρίζεις και λίγο από την μάζα. Φυσικά για κάποιους αυτό είναι θετικό. Διακριτικό και γρήγορο. Αυτό το αποφασίζει ο υποψήφιος αγοραστής.
George
Sorry no comment yet.