Δοκιμή Yamaha Tricity 155 (3CT)
Όπως έχει αποδειχθεί τα 3κυκλα σκούτερ έχουν μπει για τα καλά στην ζωή μας. Πρώτη μου επαφή με 3κυκλο σκούτερ έγινε το 2007 όταν έπεσε στα χέρια μου το Piaggio MP3 250 κυβικών. Είχα εντυπωσιαστεί τόσο με την ευστάθεια του που ήμουν στα πρόθυρα αγοράς του. Τα χρόνια περάσανε και φαίνεται ότι η αγορά δέχθηκε με χαρά τα 3κυκλα. Εν έτη 2020 πολλές εταιρίες διαθέτουν στην γκάμα τους 3κυκλα και η Yamaha δεν αποτελεί εξαίρεση. Μάλιστα έχει τολμήσει πέρα από τα σκούτερ να βγάλει στην παραγωγή το τολμηρό σχέδιο του Nikken 850 κυβικών.
Στα χέρια μας έπεσε το Tricity των 155 κυβικών μια συννεφιασμένη μέρα του Μαΐου στην πόλη του Ρεθύμνου. Το Tricity 125 ξεκίνησε την κυκλοφορία του το 2014 και λίγα χρόνια αργότερα ήρθε το 155 κυβικών Tricity να βελτιώσει το πρόβλημα της ελλιπής ιπποδύναμης. Ωστόσο το 125 συνεχίζει κανονικά την παραγωγή του μέχρι και σήμερα.
Ο Μονοκύλινδρος, τετράχρονος, Υγρόψυκτος, τετραβάλβιδος κινητήρας των 155 κυβικών έχει απόδοση 11,9 ίππους και 14,4 Nm ροπής. Στο δρόμο αυτό μεταφράζεται σε αξιοπρεπή δύναμη αλλά δεν βάζει φωτιά στην άσφαλτο. Το βάρος των 165 κιλών είναι αρκετά μεγάλο αλλά στην αίσθηση οδήγησης δεν είναι αντιλυπτό. Ξεκινώντας από το κατάστημα Xekalos Moto από όπου και το παραλάβαμε κάναμε αρκετά χιλιόμετρα στο περιβάλλον που θα ζήσει τα περισσότερα του χιλιόμετρα. Εντός πόλης και τα περίχωρα με επαρχιακούς στενούς δρόμους.
Αν δεν δεις το σκούτερ από μπροστά πριν κάτσεις ίσως να μην καταλάβεις ότι πρόκειται για 3κυκλο. Τα 750mm που είναι το πλάτος του δεν διαφέρει και πολύ από ένα συμβατικό σκούτερ. Και στα πρώτα μέτρα εκκίνησης μέχρι την ταχύτητα ισορροπίας υπάρχει μια βαριά αίσθηση του τιμονιού. Αλλά αυτά είναι και τα μόνα αρνητικά που βρήκα στο σκούτερ. Το μεγαλύτερο ατού που φυσικά χαρακτηρίζει τα 3κυκλα είναι η απίστευτη ευστάθεια που έχει. Το φρενάρισμα στους ολισθηρούς δρόμους της πόλης δεν τρομάζει με το μπροστινό να μην χάνει την πρόσφυση και να έχει την πτώση ως αποτέλεσμα. Η θέση οδήγησης είναι άνετη με μεγάλη σέλα για οδηγό και συνοδηγό, αρκετός χώρος στην ποδιά για να βάλει ο οδηγός τα πόδια στη θέση που τον βολεύει. Το τιμόνι όπως προανέφερα έχει μια βαριά αίσθηση στα λίγα χιλιόμετρα (μέχρι τα 10-15) και αυτό δημιουργεί αρχικά μια δυσκολία στο χειρισμό μέσα στην πόλη όταν απαιτούνται γρήγορες εναλλαγές κατεύθυνσης. Η επιτάχυνση είναι πολύ κοντά στα 150άρια σκούτερ και η τελική που είδαμε στο κοντέρ πέρασε οριακά τα 110, νούμερα αναμενόμενα. Βγαίνοντας στο επαρχιακό δίκτυο οι κλειστές στροφές φέρνουν ασυναίσθητα χαμόγελο στα χείλη. Αν οδηγήσεις πρώτη φορά 3κυκλο σκούτερ δεν μπορείς να πιστέψεις πως ακόμα και ένας αρχάριος οδηγός παίρνει τις στροφές με τόσο μεγάλη κλίση χωρίς φόβο πτώσης.
Η τρίτροχη σχεδίαση του Tricity 155 είναι η ιδανική επιλογή εάν δεν έχετε ιδιαίτερη εμπειρία με αυτόν τον τύπο οδήγησης. Οι διπλοί τροχοί μπροστά σάς επιτρέπουν την άνετη κλίση στις στροφές και προσφέρουν αξεπέραστη αίσθηση ευστάθειας. Τα δύο μπροστινά ελαστικά εξασφαλίζουν εξαιρετική πρόσφυση στο οδόστρωμα, ενώ το φαρδύ πίσω ελαστικό 130, σε συνδυασμό με τα διπλά δισκόφρενα, επιτρέπουν στο Tricity 155 να εμπνέει σιγουριά σε οποιοδήποτε οδόστρωμα. Οι 2 ρόδες μπροστά επίσης υπερτερούν έναντι των κλασσικών σκούτερ στο φρενάρισμα. Αφενός φρενάρουν σε μικρότερη απόσταση αφετέρου οι τροχοί μπροστά έχουν πολύ καλό κράτημα χωρίς πλαγιογλυστρήματα.
Κινητήρας
Η τιμή του Tricity είναι 4.790 ευρώ, η οποία είναι θα ήταν υψηλή για ένα συμβατικό σκούτερ αλλά λογική για το 3CT (Tricity). To προτείνω ανεπιφύλακτα σε όσους θέλουν να αγοράσουν μοτοσυκλέτα αλλά φοβούνται τις πτώσεις.
Ευχαριστούμε το κατάστημα XEKALOS MOTO (ΜΑΧΗΣ ΚΡΗΤΗΣ 97 τηλ.: 28310 50655) για την παραχώρηση του Tricity 155
Τύπος κινητήρα Μονοκύλινδρος;τετράχρονος;Υγρόψυκτος;SOHC;τετραβάλβιδος
Κυβισμός 155κ.εκ.
Διαμέτρος x Διαδρομή 58.0 χλστ. x 58.7 χλστ.
Σχέση συμπίεσης 10.5 : 1
Μέγιστη ισχύς 11.1 kW @ 8,000 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή 14.4 Nm @ 6,000 σ.α.λ.
Σύστημα λίπανσης Υγρό κάρτερ
Σύστημα καυσίμου Ψεκασμός καυσίμου
Σύστημα ανάφλεξης TCI
Σύστημα εκκίνησης Ηλεκτρική
Σύστημα μετάδοσης Αυτόματο με τραπεζοειδή ιμάντα
CO2 emission 58g/km
Πλαίσιο
Σύστημα εμπρός ανάρτησης Διπλό τηλεσκοπικόπιρούνι
Διαδρομή εμπρός 90 χλστ.
Σύστημα πίσω ανάρτησης Αιωρούμενο συγκρότημα μετάδοσης
Διαδρομή πίσω 90 χλστ.
Εμπρός φρένο Υδραυλικό δισκόφρενο, Ø220 χλστ.
Πίσω φρένο Υδραυλικό μονό δισκόφρενο, Ø230 χλστ.
Εμπρός ελαστικό 90/80-14
Πίσω ελαστικό 130/70-13
Διαστάσεις
Συνολικό μήκος 1,980 χλστ.
Συνολικό πλάτος 750 χλστ.
Συνολικό ύψος 1,210 χλστ.
Ύψος σέλας 780 χλστ.
Μεταξόνιο 1,350 χλστ.
Ελάχιστη απόσταση από το έδαφος 125 χλστ.
Βάρος πλήρες υγρών 165kgABS
Χωρητικότητα Δοχείου Καυσίμου 7.2λίτρα
George
Sorry no comment yet.