Πολλές εταιρίες δίνουν την ευκαιρία στον κόσμο να οδηγήσει τα νέα μοντέλα που διαθέτει στο “οπλοστάσιο” της. Αυτό κάνει αρκετά χρόνια τώρα η ΚΤΜ με τα Orange Days. Την οργάνωση του συγκεκριμένου την οργάνωσε ο ΣΥ.ΜΟ.ΣΚΑ (Σύλλογος Μοτοσυκλετιστών Σκαλανίου) στο Ηράκλειο και φυσικά δεν χάνω ποτέ την ευκαιρία για δοκιμές, πόσο μάλλον όταν είναι διαθέσιμα τα σημαντικότερα μοντέλα της KTM.
Orange Day
Σύνηθες φαινόμενο στα Test-Drives είναι η μεγάλη ζήτηση στα μεγάλα-γρήγορα μοντέλα. Οπότε το ΚΤΜ 1290 Adventure, 790 Adventure ,790 Duke αλλά και το καινούργιο 390 Adventure, είχαν μια ουρά αναμονής. Εμένα όμως εδώ και αρκετό καιρό στο μυαλό μου τριγύριζε το “μικρό” 390 RC. Περισσότερο μου κίνησε την περιέργεια όταν είδα ότι τρέχει στο Πανελλήνιο πρωτάθλημα στην κατηγορία SS 300 καθώς και διάφορα ενιαία πρωταθλήματα μεταξύ των οποίον και το Παγκόσμιο RC Cup . Οπότε σίγουρα το μοτοσυκλετάκι της ΚΤΜ θα είχε μεγάλο ενδιαφέρον.
Πρώτη επαφή
Το γκρουπ ξεκινάει για την βόλτα και το RC δεν το ζήτησε κανείς… εκτός από μένα. Πάτησα την μίζα και ο μικρός κινητήρας των 373 κυβικών πήρε αμέσως μπροστά γουργουρίζοντας με περίσσια φασαρία. Κουμπώνω πρώτη και ακολουθώ το γκρουπ με τα υπόλοιπα ΚΤΜ. Η διαδρομή ήταν αρκετά ενδιαφέρον. Είχε μεγάλες ευθείες, γρήγορα στροφιλίκια και κομμάτια εντός και εκτός πόλης. Οι 44 ίπποι δεν ήταν αρκετοί για να φτάσω τα πιο γρήγορα μοντέλα αλλά η ευελιξία του είναι το ατού του και έτσι στα πιο κλειστά κομμάτια η “ψαλίδα” έκλεινε. Στην επιστροφή όλες οι μοτοσυκλέτες παρατάσσονται σε ένα κόκκινο φανάρι, μπροστά μας μια ευθεία ενός χιλιομέτρου. Κλεφτές ματιές μεταξύ μας και στα στροφόμετρα οι ψηφιακές μπάρες συμπληρώνουν ένα πάζλ που καταλήγει στην ζουμερή περιοχή. Το πράσινο ανάβει και το RC εκσφενδονίζεται τουλάχιστον μιάμιση μοτοσυκλέτα μπροστά πριν τα υπόλοιπα προλάβουν να αφήσουν την απομόνωση. Την ώρα που επεμβαίνει ο κόφτης της 2ης ταχύτητας ακούω πολύ κοντά μου να έρχονται μανιασμένα τα υπόλοιπα ΚΤΜ, κάνω λίγο στην άκρη να με περάσουν αλλά το μεγαλύτερο χαμόγελο το είχα εγω. Το γκρουπ επιστρέφει στην έδρα της ΚΤΜ αλλά εγώ έχω πάρει άδεια να ξεμοναχιάσω το RC.
Έξυπνη σχεδίαση η θέση του συνεπιβάτη, μοιάζει με μονόσελο αλλά είναι από ποιοτικό αφρώδες υλικό | Κρυμένο το κωλοφάναρο, όμορφη σχεδίαση |
Η Μοτοσυκλέτα
To RC 390 κινείται από ένα μονοκύλινδρο τετράχρονο υδρόψυκτο κινητήρα με απόδοση 44 ίππων. Στα θετικά του σημεία να προσθέσω το μικρό βάρος του που ανακοινώνει η ΚΤΜ 147 κιλά (κενό), καθώς και το 43άρι μπροστινό Upside Down πιρούνι. Η οικογένεια των RC είναι αρκετά μεγάλη. Ξεκινάει από αυτό των 125 κυβικών, μετά των 200ίων, το 390 και καταλήγει στον μεγάλο αδελφό το RC8 των 1190 κυβικών και τους 160 ίππους.
Το 390 κυκλοφόρησε το 2014 και μέχρι σήμερα εμφανισιακά έχει πολύ μικρές διαφορές. Η θέση όπως συνηθίσατε σε Superbike είναι σκυφτή και για μεταφορά συνεπιβάτη θα χρειαστεί λίγη πειθώ. Η κίνηση μέσα στην πόλη ίσως μετά από λίγη ώρα να γίνεται κουραστική ιδίως στο σταμάτα-ξεκίνα αλλά την κατάσταση εξισορροπεί το μικρό βάρος και η απίστευτη ευκολία με την οποία ξεκινάει. Ο συμπλέκτης περιορισμένης ολίσθησης με υποβοήθηση (PASC) είναι από τους καλύτερους που έχω δει. Όπως ανέφερα και προηγουμένως κάνει τις γρήγορες εκκινήσεις παιχνίδι και διασκεδαστικές και αυτό οφείλετε και στον εύστροφο κινητήρα.
Εκτός πόλης είναι το καλύτερο πεδίο για να εξελιχθεί ένας σχετικά αρχάριος αναβάτης. Οι 44 ίπποι και τα 3,5 κιλά ροπής δεν βάζουν φωτιά στην άσφαλτο αλλά επιταχύνουν το RC σταθερά χωρίς να ζοριστεί μέχρι τα 160+ χιλιόμετρα, από εκεί μέχρι τα 170 περίπου που είναι η τελική του ταχύτητα θα χρειαστεί λίγος χρόνος. Το Πλαίσιο χωροδικτύωμα, το 43άρι μπροστινό πιρούνι και το πίσω αμορτισέρ (και τα δυο της WP), καθώς και τα φρένα (320mm δίσκο μπροστά και 230mm πίσω) με το ABS της Bosch δένουν πραγματικά αρμονικά μεταξύ τους. Όσο το οδηγούσα τόσο μου άρεσε. Προπαντός η ανάλαφρη αίσθηση στις εναλλαγές κλίσεων. Στα θετικά να επισημάνω και την επιλογή απενεργοποίησης του ABS. Θα ήθελα πολύ να το οδηγήσω σε μια πίστα και να εξερευνήσω τις αγωνιστικές του καταβολές.
Άγριο ρύγχος το RC, αλλά λόγο ηλικίας του θέλαμε ένα Face lift | Μια από τις αλλαγές του τελευταίου μοντέλου είναι η εξάτιμιση στο πλαΐ. (Στο προηγούμενο μοντέλο ήταν χαμηλά στην καρίνα) |
Εμφάνιση
Εμφανισιακά αν το δεις για πρώτη φορά, σίγουρα εντυπωσιάζει. Ακόμα και αν το βλέπεις στους δρόμους από το 2014 πάλι δεν περνάει απαρατήρητο. Αναμέναμε ένα λίφτινγκ αλλά και πάλι δεν μας χαλάει. Στα όργανα θα θέλαμε μια αναβάθμιση την TFT οθόνη 5 ιντσών, όπως διαθέτουν τα περισσότερα μοντέλα της ΚΤΜ.
Η Επιστροφή
Επιστρέφοντας το 390 στην βάση του σκεφτόμουν γιατί δεν είναι γεμάτος ο δρόμος από RC. H νέα χαμηλότερη τιμή των 4.690 ευρώ δεν αφήνει περιθώρια για ανταγωνισμό. Είναι μια όμορφη, γρήγορη και με εκπληκτικά καλή συμπεριφορά μοτοσυκλέτα. Είναι το καλύτερο σχολείο για επίδοξους Racers και η καλύτερη μετάβαση μετά από μια μικρή μοτοσυκλέτα. Σίγουρα έχει την καρδιά μιας Superbike.
Ευχαριστίες
Ευχαριστούμε θερμά τον συνεργάτη της KTM S.E.E., Η&Κ ΑΕΒΕ, αλλά και τον Συλλόγο Μοτοσυκλετιστών Σκαλανίου (ΣΥ.ΜΟ.ΣΚΑ) για την διοργάνωση του Orange Day. 160 αναβάτες, με σύμμαχο τις πολύ καλές καιρικές συνθήκες οδήγησαν τα μοντέλα που ήταν διαθέσιμα.
+ Εμφάνιση + Βάρος + Συμπεριφορά + απενεργοποίηση του ABS + Τιμή |
– 6 χρόνια χωρίς ιδιαίτερες εξωτερικές αλλαγές |
George
Sorry no comment yet.