Menu
Suzuki Vitara 1.6 DDiS Allgrip

Suzuki Vitara 1.6 DDiS Allgrip (120ps)

Το 2014 στην έκθεση αυτοκινήτου του Παρισιού παρουσιάστηκε μαζί το Suzuki Vitara 3ης γενιάς και το αυτοκίνητο που θα το αντικαθιστούσε. Το Vitara 4ης γενιάς. Το όνομα Vitara λανσαρίστηκε πρώτη φορά το 1988. Από τότε το μόνο πράγμα που έχει μείνει αναλλοίωτο είναι η ονομασία του! Το 1ο Vitara ήταν μικρό «Τζιποειδές» όχημα με αρκετές δυνατότητες εκτός δρόμου. Αρχικά 3πορτο και αρκετά αργότερα κυκλοφόρησε  η 5πορτη έκδοση. Η 2η γενιά ήρθε το 1998 μέχρι το 2005 όπου αντικαταστάθηκε με το 3ης γενιάς Vitara. Ήδη έχει με τα χρόνια έχει ξεθωριάσει η αγριάδα των εκτός δρόμου δυνατοτήτων έχοντας γίνει περισσότερο ένα κυριλέ μεγάλο off road όχημα της σύγχρονης εποχής που προτιμάει περισσότερο την άσφαλτο. Και ερχόμαστε στο σήμερα.

Suzuki Vitara 1.6 DDiS Allgrip

Suzuki Vitara 1.6 DDiS Allgrip

 

Το νέο Vitara ξεκίνησε να πουλιέται στις βιτρίνες από το 2016. Οπτικά όπως απαιτεί η εξέλιξη της εποχής αφήνει πίσω του ακόμα μερικά off road γονίδια και συμβιώνει περισσότερο στην οικογένεια των SUV. Ουσιαστικά ένα αυτοκίνητο πολλαπλών ρόλων. Έχοντας οδηγήσει τον απόγονο του σχετικά πρόσφατα έχω να δηλώσω ότι πρόκειται για ένα εντελώς διαφορετικό αυτοκίνητο. Όχι μόνο εμφανισιακά αλλά και οδηγικά. Στο νέο Vitara λείπει η αίσθηση της «κινούμενης βάρκας» ότι οδηγάς ένα τζιπ. Το όχημα έχει μια σταθερότητα στο δρόμο χωρίς περιττά κουνήματα αν και το ύψος είναι αρκετά μεγάλο. Αλλά ας τα πάρουμε με τη σειρά.

SUZUKI VITARA 1.6 DDIS SUZUKI VITARA 1.6 DDIS
         Διάφοροι διακόπτες αριστερά από το τιμόνι                                  Θήρα για Usb και τροφοδοσία 12V

Το όχημα της δοκιμής κινείται από ένα 1600ιων κυβικών πετρελαιοκινητήρα που αποδίδει 120 ίππους στις 3.750 στροφές και 32,6 κιλά ροπής στις 1750 στροφές. Διαθέτει 4κίνηση (Allgrip) και αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων. Εξωτερικά συναντάμε έναν κλασικό Ιαπωνικό σχεδιασμό με μερικά στοιχεία (κυρίως η μπροστινή μάσκα) να θυμίζει ένα μακρινό συγγενή του παλιότερου Vitara. Το μήκος είναι 4,17 μέτρα, το πλάτος 1,77 και το ύψος από το έδαφος 18,5 πόντους  ενώ το βάρος του οχήματος (μικτό) είναι 1870 κιλά.

SUZUKI VITARA 1.6 DDIS ALLGRIP SUZUKI VITARA 1.6 DDIS ALLGRIP
375 λίτρα είναι ο αποθηκευτικός χώρος και με την αναδίπλωση των πλατών των πίσω καθισμάτων φτάνει τα 1.120 λίτρα Άνετος είναι και ο χώρος των πίσω επιβατών 

Για την είσοδος στο αυτοκίνητο δεν χρειάζεται κλειδί (εννοείται φυσικά ότι το έχετε μαζί σας), και η εκκίνηση του κινητήρα γίνετε με ένα μπουτόν. Η μόνωση της καμπίνας είναι σε πολύ καλό επίπεδο και δεν ακούς τον χαρακτηριστικό θόρυβο που κάνουν οι πετρελαιοκινητήρες.

4κίνηση

Δίπλα από τον επιλογέα ταχυτήτων υπάρχει μια ροδέλα που μπορείς να αλλάξεις την συμπεριφορά της 4κίνησης του οχήματος.
Στην επιλογή Sport”  νιώθεις το τιμόνι να σκληραίνει. Ιδανική χρήση στην εθνική οδό και γρήγορα επαρχιακά κομμάτια που θέλεις καλή απόκριση στο τιμόνι. Το σύστημα Allgrip κάνει τη μέγιστη δυνατή χρήση της τετρακίνησης.
Η επιλογή Auto” (Default) είναι για καθημερινή χρήση και έχει προτεραιότητα στην οικονομία του καυσίμου.
Η επιλογή Snow/Mud” είναι φυσικά όπως λέει και η λέξη σχεδιασμένη να ανταποκρίνεται κατάλληλα σε χιονισμένες και λασπωμένες επιφάνειες με χαμηλή πρόσφυση. Μεγιστοποιεί την 4κίνηση σε συνδυασμό με την γωνία του τιμονιού και του πεντάλ του γκαζιού.
Τέλος η επιλογή Lock” είναι για τις ποιο ακραίες συνθήκες. Το σύστημα Allgrip κλειδώνει στο 50:50 εμπρός-πίσω για να αυξήσει την ελκτική του ικανότητα σε δύσκολες συνθήκες.
Εκτός από τα mode της 4κίνησης υπάρχουν ακόμα πρόσθετα στοιχεία όπως το σύστημα ελέγχου κατάβασης (Hill Descent Control) που ενεργοποιεί αυτόματα το φρένο σε καταβάσεις με μεγάλη κλίση και το σύστημα ελέγχου σε ανηφόρες (Hill hold) που διευκολύνει τον οδηγό να ξεκινάει το όχημα σε ανηφόρες.

SUZUKI VITARA 1.6 DDIS ALLGRIP  SUZUKI VITARA 1.6 DDIS ALLGRIP
Ο διακόπτης που χειρίζεται την 4κίνηση Ένδειξη στα όργανα η αλλαγή της επιλογής της 4κίνησης

 Από τα πρώτα μέτρα ξεχωρίζει η ζωηράδα του κινητήρα, κάτι που δεν περιμένεις από πετρελαιοκινητήρα 1600ιων κυβικών. Η μέγιστη ροπή είναι αρκετά χαμηλά (στις 1750 στροφές) και το αυτοκίνητο τραβάει καλά μέχρι τις 4.000 στροφές, μετά πρέπει να αλλάξεις ταχύτητα. Τα πρώτα 100 χιλιόμετρα έρχονται σε 12,4 δευτερόλεπτα και η τελική του ταχύτητα είναι 180 χιλιόμετρα (στοιχεία της Suzuki). Η θέση οδήγησης είναι αρκετά ψηλά και έχει πολύ καλή περιμετρική ορατότητα. Το πρώτο μελανό σημείο αφορά το αυτόματο κιβώτιο της Suzuki που πιστεύω ότι θέλει ακόμα δουλειά. Οι αλλαγές στις ταχύτητες αργούν να διαδεχθεί η μια την άλλη. Αυτό συμβαίνει και στην “manual” ρύθμιση που ο οδηγός αλλάζει τις ταχύτητες σειριακά είτε με τον επιλογέα ταχυτήτων είτε με τα χειριστήρια στο τιμόνι (όπως οι F1).

Η συμπεριφορά στο δρόμο πάντως είναι από τα θετικά στοιχεία του αυτοκινήτου. Άνετο μέσα την κίνηση της πόλης που θυμίζει περισσότερο sedan παρά SUV, καταπίνει της κακοτεχνίες του δρόμου και στο παρκάρισμα βοηθάνε οι αισθητήρες με την κάμερα οπισθοπορείας. Στην εθνική ταξιδεύει πολύ άνετα σε ταχύτητες 130-150 δίνοντας σου εμπιστοσύνη στις στροφές με κράτημα που οι προκάτοχοι του δεν είχαν. Δεν θα πει όχι σε εκτός δρόμου οδήγηση αλλά να θυμίσω ότι δεν πρόκειται για off road τζιπ και για αυτό η Suzuki έχει τοποθετήσει ασφάλτινα λάστιχα (215/55-17).

SUZUKI VITARA 1.6 DDIS ALLGRIP SUZUKI VITARA 1.6 DDIS ALLGRIP
     Το Multimedia Center συνδέεται με το Smartphone                    Το όμορφο αναλογικό ρολόι δεσπόζει στην κονσόλα

 

Η μέση κατανάλωση σύμφωνα με την Suzuki είναι με συνδυασμένο κύκλο 4,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.  O εξοπλισμός στο αυτοκίνητο της δοκιμής ήταν παραπάνω από πλούσιος. Σε αυτόν συγκαταλέγετε η 7 ιντσών οθόνη με πλήθος επιλογών (GPS, Σύνδεση με τηλέφωνο, σύνδεση για επιπλέον επιλογές με Smartphone κλπ) και φυσικά σύνδεση με usb και aux. Στο τιμόνι επίσης υπάρχουν αρκετά χειριστήρια για το ράδιο, Cruise Control, τηλέφωνο κλπ. Στον πίνακα οργάνων μας άρεσε τα διαφορετικά χρώματα που απεικονίζει πληροφορίες ανάλογα με την σοβαρότητα (π.χ. κόκκινα γράμματα όταν υπάρχει πόρτα ανοιχτή).


Στο τιμόνι υπάρχουν πλήθος κουμπιών για χειρισμό μουσικής, τηλεφώνου, Crusie control κ.α

Το νέο Vitara έχει αποσπάσει 5 αστέρια στις δοκιμές πρόσκρουσης του Euro NCAP.
Συνολικά το αυτοκίνητο στέκει επάξια στον ανταγωνισμό και η τιμή βρίσκετε σε λογικά πλαίσια. Η έκδοση με τον βενζινοκινητήρα 1.6 και 120 ίππους ξεκινάει 16.200, η έκδοση με πετρελαιοκινητήρα και 4κίνηση ξεκινάει στα 21.790 ενώ το αυτοκίνητο της δοκιμής με τον πλούσιο εξοπλισμό και μερικά έξτρα ακόμα έφτασε τα 28.000+

SUZUKI VITARA 1.6 DDIS ALLGRIP SUZUKI VITARA 1.6 DDIS ALLGRIP
    Τα “αφτάκια” στο τιμόνι που αλλάζουν τις ταχύτητες                      Η κάμερα οπισθοπορείας φάνηκε πολύ χρήσιμη 

+ απόδοση κινητήρα     – θόρυβος κινητήρα
+ κατανάλωση                – πλαστικό εσωτερικό
+ Εξοπλισμός                  – λειτουργία αυτόματου κιβωτίου
+ Συμπεριφορά
+ Τιμή

SUZUKI VITARA 1.6 DDIS ALLGRIP SUZUKI VITARA 1.6 DDIS ALLGRIP
     Το κουμπί που εκκινεί και σταματάει τον κινητήρα                     Δυο σκάλες διαθέτει το θερμαινόμενο κάθισμα 

SUZUKI VITARA 1.6 DDIS ALLGRIP SUZUKI VITARA 1.6 DDIS ALLGRIP
Καλής ποιότητας προβολείς και η λεπτομέρεια με τα led ημέρας

SUZUKI VITARA 1.6 DDIS ALLGRIP
      Πλήθος πληροφοριών απεικονίζονται στην οθόνη                                           Μοντέρνο εσωτερικό

Vitara Info:

Το 1998 η Suzuki κατασκεύασε μια έκδοση Vitara που ονόμαζε “Escudo Dirt Trial” για να συμμετέχει στην διάσημη ανάβαση “Pikes Peak” . Το όχημα ήταν εφοδιασμένο με 2 κινητήρες V6 2.5 λίτρων με 2πλα τούρμπο και απόδοση 981 ίππους! Τελική 336 χιλιόμετρα και βάρος μόνο 800 κιλά.

Ευχαριστούμε τον Κώστα Πετρακάκη για την παραχώρηση του προσωπικού του Suzuki Vitara 

 

About Author

George

Sorry no comment yet.

Leave a Comment