Volkswagen Tiguan 1.6 TDI (115PS) vs Tiguan 2.0 TDI (190PS)
Μετά από 8 χρόνια περίπου και πωλήσεις που πλησίασαν τις 10.000 στην Ελλάδα και 2,8 εκατομμύρια σε όλο τον κόσμο ήρθε το ανανεωμένο Volkswagen Tiguan 2ης γενιάς. Ήδη λίγο μετά την παρουσίαση του έχει κερδίζει διακρίσεις, μεταξύ αυτών “German Design Award 2017” (στην κατηγορία “Transportation”) και του Euro NCAP στην κατηγορία “Small Off-Roader”,”Design trophy” κ.α. .
Πλήρης ανανέωση που με το παλιότερο του μοντέλο μόνο το όνομα και την κατηγορία έχουν κοινό. Κατά τα άλλα μιλάμε για ένα εντελώς νέο αυτοκίνητο.
Η πλήρες γκάμα των κινητήρων που κινεί το νέο Tiguan αποτελείτε από 3 βενζινοκινητήρες και άλλους 4 που κινούνται με Πετρέλαιο. Εμείς παραλάβαμε από την τοπική αντιπροσωπεία (Δ.Σταρένιος στον κόμβο Σπηλίου) την έκδοση 1.6 TDI (Diesel) με τους 115 ίππους.
Η εξωτερική εμφάνιση είναι σχετικά κλασσική με μερικές μοντέρνες πινελιές ακολουθώντας το ρεύμα της εποχής. Μοιάζει με ένα μεγάλο και υπερυψωμένο Golf της ίδιας εταιρίας. Έχει μήκος περίπου 4,5 μέτρα, 2 πλάτος και μεταξόνιο 2,68 μέτρα. Εσωτερικά ο χώρος των επιβατών είναι εντυπωσιακά άνετος ακόμα και για τους επιβάτες που κάθονται πίσω. Ο αποθηκευτικός χώρος είναι 615 λίτρα αλλά αναδιπλώνοντας τα πίσω καθίσματα δημιουργείτε ένας χώρος αποσκευών 1655 λίτρα.
Ο εξοπλισμός είναι προσεγμένος στις λεπτομέρειες και η λίστα είναι πολύ μεγάλη. Από την εποχή που αγόραζες τα «πατάκια» ξεχωριστά, έχουν αλλάξει πολλά πράγματα. Θα αναφέρουμε τα σημαντικότερα που είναι το “Lane Assist” (μπορεί να κρίνει εάν το όχημα παρεκκλίνει από την λωρίδα κυκλοφορίας ακούσια σε ταχύτητες πάνω από 65 χλμ/ώρα), “Dynamic Light Assist” (Η μεγάλη σκάλα στα φώτα αντιδράει αυτόματα στις συνθήκες), Αισθητήρες παρκαρίσματος μπρος και πίσω, Start-Stop του κινητήρα κ.α.
Έχει καλή συμπεριφορά σε ήπιους χωματόδρομους, φυσικά η 2λιτρη 4κίνητη έκδοση τα πάει πολύ καλύτερα. |
Τα ψηφιακά όργανα πολύ μοντέρνα υψηλής ανάλυσης 12.3 ιντσών (31.2-cm) διαδραστικά Active Info Display. Σε συνδυασμό με τα κλασικά όργανα όπως το στροφόμετρο και το ταχύμετρο, παρέχει πολλαπλές πληροφορίες τις οποίες μπορείτε να ταξινομήσετε όπως εσείς επιθυμείτε. Για παράδειγμα, στο mode πλοήγησης, το ταχύμετρο και το στροφόμετρο μετακινούνται στις γωνίες με σκοπό να αφήσουν περισσότερο χώρο για τον χάρτη. Επιπλέον βοηθητικές λειτουργίες μπορούν να ενσωματωθούν μέσα στην περιοχή γραφικών του ταχύμετρου
Εκκινώντας τον Πετρελαιοκινητήρα των 1600ιων κυβικών δεν ακούγετε ο ενοχλητικός θόρυβος που χαρακτηρίζει τους κινητήρες που κινούνται με πετρέλαιο. Η δύναμη όπως είναι αναμενόμενο δεν κρύβει εκπλήξεις. Οι 115 ίπποι κινούν αξιοπρεπές τα 1500 κιλά (περίπου- εξαρτάται την έκδοση) του Tiguan αλλά χωρίς να εντυπωσιάζει Κάτω από τις 2.000 στροφές το αυτοκίνητο είναι απογοητευτικό. Από τις 2.000 μέχρι τις 4.000 υπάρχει μια έκρηξη δύναμης και μετά τις 4.000 για 1000 περίπου στροφές ακόμα υπάρχει μια “flat” δύναμη. Το αρνητικό της υπόθεσης είναι ότι η έκδοση που οδηγήσαμε έρχεται μόνο με χειροκίνητο κιβώτιο και έτσι σε ένα μικρό εύρος ωφέλιμων στροφών οι αλλαγές των σχέσεων πρέπει να είναι συχνές. Η συμπεριφορά στο δρόμο είναι υποδειγματική όπως μας έχουν συνηθίσει άλλωστε οι Γερμανοί. Πολύ καλή ποιότητα κύλισης και αθόρυβη καμπίνα. Φρένα, αναρτήσεις και εναλλαγές κατεύθυνσης δεν θυμίζουν σε τίποτα παλιότερα SUV.
το “αφτάκι” που αλλάζει τις ταχύτητες αλλά F1 στο τιμόνι | Ελάχιστες οπτικές διαφορές, η έκδοση 1.6 αριστερά και η 2λιτρη δεξιά |
Η μέση κατανάλωση που ανακοινώνει η VW είναι 4,8 λίτρα πετρελαίου ανά 100 χιλιόμετρα. Η κίνηση είναι στους μπροστινούς τροχούς ενώ αν επιλέξετε την 2λιτρη έκδοση (Diesel) με τους 150 ίππους υπάρχει επιλογή 4κίνησης. Επίσης η έκδοση με τον 2λιτρο (diesel) κινητήρα των 190 ίππων βγαίνει μόνο με 4κίνηση.
Μετά από αρκετά χιλιόμετρα που διανύσαμε με το 1.6 TDI, είχαμε στην διάθεση και την έκδοση 2.0 TDI με τους 190 ίππους. Συνολικά τα δυο αυτοκίνητα μόνο από ένα έμπειρο μάτι ξεχωρίζουν εξωτερικά. Εσωτερικά η πρώτη διαφορά που βλέπεις αμέσως είναι το αυτόματο κιβώτιο (στην 2.0 έκδοση) και την ροδέλα με τις επιλογές κίνησης. Στην οδήγηση είναι εμφανής η μεγαλύτερη ιπποδύναμη από τα πρώτα μέτρα. Αρκετή δύναμη σε μεγαλύτερο φάσμα στροφών που σε συνδυασμό με το αυτόματο-σειριακό κιβώτιο δημιουργεί μεγαλύτερη οδηγική απόλαυση από την έκδοση με τον μικρότερο κινητήρα. Οι 190 ίπποι μάλλον κρίνονται απαραίτητοι για το μέγεθος και βάρος του αμαξώματος. Η επιτάχυνση για τα πρώτα 100 χιλιόμετρα έρχεται λίγο πριν τα 8 δευτερόλεπτα. Επίσης η τετρακίνηση που διαθέτη η 2λιτρη έκδοση προσθέτει δυνατότητες κίνησης και εκτός δρόμου. Τα δυο οχήματα που δοκιμάσαμε πέρα από τον κινητήρα διέθεταν και διαφορετικό επίπεδο εξοπλισμού. Η 1.6 έκδοση ήταν η Advance ενώ η 2λιτρη έκδοση Exclusive με περισσότερο εξοπλισμό.
Διάφορα Display από την κεντρική οθόνη και τα ψηφιακά όργανα
H τιμή κυμαίνετε σε πολύ λογικά επίπεδα, ξεκινώντας από τα 27.650 παίρνετε το VW Tiguan 1.6 TDI με αρκετά πλούσιο εξοπλισμό (έκδοση Advance). Η 2λιτρη με τους 150 ίππους ξεκινάει 31.450 και η έκδοση που επίσης οδηγήσαμε με τον 2λιτρο κινητήρα Diesel με 4κίνηση και αυτόματο κιβώτιο ξεκινάει 36.950. Υπάρχει η δυνατότητα να οδηγήσετε το αυτοκίνητο της δοκιμής (την έκδοση 1.6 TDI) στην Αντιπροσωπεία VW στο Ρέθυμνο, στα Τρία Μοναστήρια (κόμβο Σπηλίου) Δ. Σταρένιος τηλ 28310-27170
Άπλετος χώρος για τους πίσω επιβάτες, διακρίνεται και το τραπεζάκι που έχουν στη διάθεση τους | Ο αποθηκευτικός χώρος είναι 615 λίτρα αλλά αναδιπλώνοντας τα πίσω καθίσματα δημιουργείτε ένας χώρος αποσκευών 1655 λίτρα |
Γνώριμη εικόνα VW | Η ροδέλα που αλλάζει τα Mode στην 4κίνητη έκδοση |
Ευχαριστούμε την Αντιπροσωπεία VW στο Ρέθυμνο, στα Τρία Μοναστήρια (κόμβο Σπηλίου) Δ. Σταρένιος τηλ 28310-27170 για την παραχώρηση του Tiguan 1.6 TDI
και τον Μιχάλη Λ. για την παραχώρηση του Tiguan 2.0 TDI
George
Sorry no comment yet.