Το VW Arteon είναι ένα εντελώς καινούργιο αυτοκίνητο. Δηλαδή δεν προϋπήρχε σαν μοντέλο και ουσιαστικά δεν γίνεται αντικατάσταση κάποιου άλλου. Έχει αναφερθεί ότι αντικαθιστά το Passat CC που η αλήθεια είναι ότι σαν μοντέλα μοιάζουν. Από την άλλη το Arteon έχει χαρακτηριστεί “Grand Toursimo” τίτλος που συνηθίζετε να δίνετε σε πολυτελή αυτοκίνητα αυτής της κατηγορίας. Οπότε μπορούμε να πούμε ότι είναι μια «συγχώνευση» του Passat CC και του πολυτελούς Phaeton γιατί σαφώς είναι μια κατηγορία πάνω από το Passat CC. Το όνομα είναι εμπνευσμένο από την λατινική λέξη για την “τέχνη” και παραπέμπει στην υψηλής αισθητικής σχεδίαση.
To Arteon είναι από τα λίγα αυτοκίνητα που παρακολούθησα σε όλα τα στάδια της εξέλιξης και με είχε εντυπωσιάσει. Από τα πρώτα σχέδια, το πρώτο σκίτσο από υπολογιστή, το καμουφλαρισμένο πρωτότυπο μέχρι την πρώτη παγκόσμια παρουσίαση του στο σαλόνι της Γενεύης τον φετινό Μάρτιο του 2017. Ούτε 6 μήνες δεν περάσανε και εγώ βρισκόμουν πίσω από το τιμόνι του Arteon να επιβεβαιώσω το θαυμασμό μου.
Εμφάνιση:
Αν μη τι άλλο η εμφάνιση όπως ανέφερα και προηγουμένως ήταν αυτό που με είχε εντυπωσιάσει. Είναι ένα σχεδιαστικό κομψοτέχνημα από όποια πλευρά και αν το δεις. Το μόνο σημείο που θα ήθελα κάτι διαφορετικό είναι η μάσκα που θυμίζει το Passat. Ίσως γιατί το υπόλοιπο σύνολο έχει μια ανώτερη κλάση στη σχεδίαση και η μάσκα έμεινε ως αναγκαίο σήμα κατατεθέν της VW. Είναι 4πορτο και ανήκει στην κατηγορία των “Fastback” (Fastback λέγονται τα αυτοκίνητα που η σχεδίαση της οροφής είναι συνεχόμενη μέχρι το πίσω μέρος) Το μήκος είναι 4,86 μέτρα, το πλάτος 1,87μ., ύψος 1,42μ. και το μεταξόνιο 2,84μ. Αυτές είναι οι βασικές πληροφορίες γιατί είναι δύσκολο να το περιγράψεις και θα αφήσω τις φωτογραφίες να μιλήσουν μόνες τους.
Εσωτερικό:
Πολυτελείς εσωτερικό με δερμάτινα καθίσματα και ανάγλυφο το “R” (από το R line) στα μπροστινά καθίσματα, δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι αλλά και διακοσμητικές ραφές. Επίσης η πολυτελής σχεδίαση συμπληρώνεται από λεπτομέρειες “Silver Rise” αλουμινίου. Η κομψή πανοραμική ανακλινόμενη/ συρόμενη ηλιοροφή με τον φωτισμό ambient στο εσωτερικό αποτελείται από μία γυάλινη επιφάνεια και τον μηχανισμό ηλεκτρικής ανάκλισης και μετακίνησης. Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα με μνήμες, ένα αναλογικό ρολόι στο κέντρο και το διαδραστικό και πλήρως Ψηφιακό Active Info display είναι μερικά από τα πλούσια χαρακτηριστικά του Arteon. Τέλος διαθέτει το σύστημα Car-Net “Security & Service” με το οποίο έχετε πρόσβαση από το κινητό σε σημαντικές πληροφορίες του οχήματός σας αλλά και μία απευθείας σύνδεση με τη Volkswagen. Με την υπηρεσία “Κλήση Έκτακτης Ανάγκης” είστε καλυμμένοι ακόμα και στην περίπτωση ενός σοβαρού ατυχήματος.Tο υπόλοιπο εσωτερικό (κονσόλα, λεβιές ταχυτήτων κλπ) είναι ίδιο με τα υπόλοιπα της VW.
Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα | το σύστημα Car-Net “Security & Service” |
Οδήγηση:
Εκκινώντας τον κινητήρα ο επιβλητικός ήχος θυμίζει μεγάλους κινητήρες και όχι 4κύλινδρο Δυο χιλιάδων κυβικών. Το εκπληκτικό αυτόματο κιβώτιο DSG 7 σχέσεων της VW δεν θα μπορούσε να λείπει από το Arteon. Οπότε κατεβάζουμε τον λεβιέ στην θέση “D” (drive) και ξεκινάω με μια βόλτα στην πόλη. Η οδήγηση στην πόλη όταν κάνω μια δοκιμή επιβάλετε καθότι το μεγαλύτερο διάστημα τα αυτοκίνητα τα περνάνε σε μικρές αστικές μετακινήσεις. Η ποιότητα κύλισης δείχνει αμέσως την κλάση του αυτοκινήτου. Αθόρυβη καμπίνα, άνετα καθίσματα και στο δερμάτινο τιμόνι τα απαραίτητα χειριστήρια χωρίς να χρειάζεται να αποσπάσω την προσοχή μου από το δρόμο και σε αυτό βοηθάει και η ένδειξη HUD (Head up Display) όπου έχεις όλες τις χρήσιμες πληροφορίες στην οπτική σας πάνω από το ταμπλό, στο παρμπρίζ του αυτοκινήτου. Η ταχύτητά, τα σήματα κυκλοφορίας, τα μηνύματα από τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης και οι οδηγίες του συστήματος πλοήγησης.
563 λίτρα αποθηκευτικού χώρου | Με το σύστημα Head-up Display έχετε όλες τις χρήσιμες πληροφορίες στην οπτική σας πάνω από το ταμπλό, στο παρμπρίζ του αυτοκινήτου. |
οι 20άρες ζάντες “Rosario” ανήκουν στον προαιρετικό εξοπλισμό | Συμμετρικός σχεδιασμός. |
Βγαίνοντας από την πόλη έκανα μερικά χιλιόμετρα στον σφιχτό επαρχιακό Κρητικό οδικό δίκτυο. Το μεγάλο μήκος δεν ήταν ιδανικό αλλά το υπόλοιπο αυτοκίνητο έχει άψογη συμπεριφορά. Οι 280 ίπποι υπόσχονται δύναμη παντού χαρίζοντας ομοιόμορφη κατανομή επιτάχυνσης στην επιλογή drive του κιβωτίου και η 4κίνηση (4Motion) κρατάει το αυτοκίνητο χωρίς το φαινόμενο της υπερστροφής στα κλειστά κομμάτια. Η μέγιστη ευχαρίστηση όμως έρχεται στην εθνική οδό. Σταμάτημα στην άκρη του δρόμου, τέρμα το γκάζι και ο δείκτης του κοντέρ ανεβαίνει σταθερά και οι 280 ίπποι δείχνουν τι μπορούν να κάνουν. Τα πρώτα 100 χιλιόμετρα έρχονται σε 5,6 δευτερόλεπτα και η τελική είναι ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 250. Χρειάζεται να διανύσεις αρκετά χιλιόμετρα για να απολαύσεις το Arteon. Παρόλο τα 4,86 μέτρα του αμαξώματος, το νιώθεις μαζεμένο και πολύ δεμένο. Φρένα, αναρτήσεις, οι 20άρηδες τροχοί (ήταν έξτρα στο αυτοκίνητο που οδηγήσαμε) και φυσικά η μεγάλη ροπή (350nm) είναι τα στοιχεία που φέρνουν το χαμόγελο στα χείλη όταν οδηγείς. Μην ξεχνάμε την ασφάλεια της 4κίνησης και όπως ήταν αναμενόμενο κέρδισε 5 αστέρια στο Euro NCAP. (Δείτε το βίντεο με την επιτάχυνση)
Κινητήρες:
Το συγκεκριμένο Arteon ήταν εφοδιασμένο με τον 2λιτρο κινητήρα των 280 ίππων. Αλλά υπάρχουν διαθέσιμές και άλλες εκδόσεις:
Βενζινοκινητήρες:
2λιτρο με 190 ίππους
1,5 λίτρων με 150 ίππους
αναμένετε σύντομα η έκδοση με VR6 κινητήρα και 409 ίππους!
ενώ οι Πετρελαιοκινητήρες είναι σε έκδοση 150,190 και 240 ίππων.
Τιμές:
Το Arteon ξεκινάει από τα 39.000 (η έκδοση βενζίνης 1.5λίτρων και 150 ίππους) και ανεβαίνει μέχρι την έκδοση που οδηγήσαμε εμείς που είναι κοντά στα 55.000 ευρώ, τιμή πολύ λογική για την κατηγορία αυτή. Οι πετρελαιοκινητήρες ξεκινάνε από 42.150 και είναι όλοι 2λίτρων. Η ιπποδύναμη τους ξεκινάει από τους 150 ίππους και ο πιο ισχυρός των 240 ίππων στοιχίζει 55.850. Grand Tourismo, Λιμουζίνα, FastBack ή όπως αλλιώς και να χαρακτηριστεί είναι μια άριστη επιλογή απέναντι στον ανταγωνισμό (Audi A5 Sportback, Bmw σειρά 4 Gran Coupe, Alfa Romeo Giulia κλπ).
George
Sorry no comment yet.