Αφετηρία του ταξιδιού μας και παραλαβή του Opel Mokka X έγινε μια ηλιόλουστη μέρα στο Μιλάνο. Καθότι ο προορισμός μας ήταν οι χιονισμένες Άλπεις το όχημα της δοκιμής μας φορούσε χιονολάστιχα. Γυρίσαμε το κλειδί στην μίζα και περίπου 2 ½ ώρες αργότερα και 250 χιλιόμετρα φτάσαμε στην Γαλλία στην πόλη Σαμονί.
Το Mokka κατασκευάζετε από την Γερμανική Opel που ανήκει στην Αμερικανική GM αλλά το συγκεκριμένο παράγεται στην Κορέα. Αν και η GM ανακοίνωσε πρόσφατα την πώληση της Opel και της Vauxhall (η Opel στην Μ. Βρετανία) στο Γαλλικό όμιλο PSA (Peugeot & Citroen). Εάν η ονομασία σας παραπέμπει σε καφέ, τότε έχετε πέσει μέσα γιατί από εκεί ακριβώς εμπνεύστηκε. To “Mokka X” ήρθε να αντικαταστήσει το Mokka 1ης γενιάς που παρουσιάστηκε το 2012. 5 χρόνια νωρίτερα το Αγγλικό περιοδικό “What Car?” παρουσίασε σχέδια σε Υπολογιστή ενός Opel SUV με βάση το Corsa που τελικά πήρε σάρκα και οστά με την ονομασία Mokka. Συγκαταλέγεται στην κατηγορία Crossover και οι πωλήσεις του την 4ετία που κυκλοφόρησε έφτασε τις 600.000. Στο 2ης γενιάς Mokka προστέθηκε το “X” και ξεκίνησε να πουλιέται στις βιτρίνες τον Οκτώβριο του 2016.
Όμορφα τοπία στην περιοχή του Mont Blanc
Η έκδοση που οδηγήσαμε ήταν αυτή με τον πετρέλαιοκινητήρα των 1600ίων κυβικών με τους 136 ίππους και 32,6 κιλά ροπής στις 2.000 στροφές , κίνηση στους 4 τροχούς και κιβώτιο 6 σχέσεων. Η πρώτη θετική εντύπωση του αυτοκινήτου ήρθε άμεσα στα πρώτα χιλιόμετρα και ήταν η ζωηράδα του κινητήρα. Τα πρώτα 100 χιλιόμετρα στο κοντέρ έρχονται σε 9,9 δευτερόλεπτα αλλά η αίσθηση που σου αφήνει είναι ότι είναι ταχύτερο. Ακόμα και οι ρεπρίζ σε ταχύτητες πάνω από 120 είναι εντυπωσιακές. Έχοντας οδηγήσει σε μικρό διάστημα το VW Tiguan και το Suzuki Vitara όλα 1600 κυβικά πετρέλαιο το Mokka είναι με διαφορά όλων ταχύτερο και με τον πιο ελαστικό κινητήρα. Στα 250 χιλιόμετρα που διανύσαμε για φτάσουμε στο Σαμονί οι ταχύτητες που κινηθήκαμε ήταν σταθερά κοντά στα 160 ενώ δεν ήταν λίγες οι φορές που η βελόνα φλέρταρε τα 200. Η Opel ανακοινώνει τελική ταχύτητα 190 δήλωση φυσικά που ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Η κατανάλωση πάντα σύμφωνα με την Opel για μεικτό κύκλο είναι 4,3 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Ο υπολογιστής ταξιδιού μας, έγραψε μετά από 1100 χιλιόμετρα 5,9 λίτρα που και αυτό είναι σε λογικά πλαίσια καθότι το οδηγούσαμε μόνιμα κοντά στα όρια.
Το σύστημα Opel On Star |
Το συνολικό μήκος είναι λίγο πάνω από 4,20 μέτρα και ενώ οι χώροι για τους επιβάτες είναι ικανοποιητικά άνετοι, το πορτμπαγκάζ διαθέτει μόνο 356 λίτρα αποθηκευτικού χώρου.
Επιστρέφουμε στην οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου που εκτός από την άσφαλτο κινήθηκε αρκετά χιλιόμετρα σε χιονισμένα μονοπάτια και η 4κίνηση συμπεριφέρθηκε άψογα, ακόμα και σε παχιά στρώματα χιονιού με λίγες μανούβρες ξεκολλήσαμε εύκολα (με τα χιονολάστιχα φυσικά). Στην καθημερινή οδήγηση το όχημα κινείται με μπροστινή κίνηση και όταν χάσει την πρόσφυση φτάνει μέχρι το 50:50.
οι πληροφορίες στην κεντρική κονσόλα
Στο διάστημα μιας εβδομάδας που είχαμε το Mokka το μόνο σημείο που δεν μου άρεσε είναι ότι δεν κόβει αρκετά το τιμόνι στους ελιγμούς. Κατά τα άλλα η συμπεριφορά ήταν υποδειγματική που ομολογώ δεν το περίμενα. Ο συνδυασμός επιδόσεις συμπεριφορά αναρτήσεων και φρένων αποφέρει άριστα αποτελέσματα. Το αυτοκίνητο δοκιμής φορούσε χιονολάστιχα όπου χρεώσαμε τον αυξημένο θόρυβο που ακούγαμε κατά την κύλιση.
Ο εξοπλισμός φυσικά όπως απαιτεί η εποχή είναι ικανοποιητικός χωρίς να μας λείπει κάτι αλλά και χωρίς να μας εντυπωσιάσει κάτι. Το σύστημα “Opel On Star Services” είναι που λανσάρει έντονα η Opel, περιλαμβάνει το πλήκτρο βοήθειας (sos) (Αυτόματη απόκριση σε περίπτωση σύγκρουσης. Σε περίπτωση σύγκρουσης, αισθητήρες ενσωματωμένοι στο αυτοκίνητο ειδοποιούν αυτόματα έναν σύμβουλο του OnStar,ο οποίος συνδέεται αμέσως με το αυτοκίνητό σας. Ο σύμβουλος εκτιμά την κατάσταση και, εάν χρειάζεται, ειδοποιεί τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης, παρέχοντάς τους την ακριβή σας τοποθεσία μέσω GPS. Wi-Fi Hotspot για έως και 7 συσκευές. Εφαρμογή για smartphone. Με το πάτημα ενός κουμπιού, κλειδώνετε/ξεκλειδώνετε από απόσταση το αυτοκίνητό σας, ελέγχετε το λάδι του κινητήρα ή ενεργοποιείτε την κόρνα και αναβοσβήνετε τα φώτα. Βοήθεια εντοπισμού κλεμμένου αυτοκινήτου. Εάν το αυτοκίνητό σας κλαπεί, καλέστε έναν σύμβουλο του OnStar και ενημερώστε τον για τα στοιχεία κλοπής που θα σας έχει δώσει η αστυνομία. Ο σύμβουλος στη συνέχεια θα κοινοποιήσει στην αστυνομία την τοποθεσία του αυτοκινήτου σας και θα αποτρέψει την εκ νέου εκκίνησή του, προκειμένου να το ανακτήσετε. Διαγνωστικός έλεγχος οχήματος. Όποτε θέλετε, μπορείτε να ζητήσετε από το OnStar να ελέγξει από απόσταση ορισμένα από τα βασικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου σας, όπως τον κινητήρα, το κιβώτιο ταχυτήτων, τις εκπομπές ρύπων ή τους αερόσακους. Εάν θέλετε, το OnStar μπορεί επίσης να σας στέλνει ένα μηνιαίο e-mail με τα αποτελέσματα του διαγνωστικού ελέγχου και Λήψη προορισμών .
Η κεντρική οθόνη και το μενού του τηλεφώνου |
Στο κεντρικό ταμπλό δεσπόζει μια οθόνη 7 ιντσών με αρκετές επιλογές όπως σύνδεσης με εξωτερική πηγή, Bluetooth για σύνδεση τηλεφώνου, multi media center κλπ. Στα όργανα υπάρχουν πλήθος ενδείξεων και πληροφοριών. Αυτό που μας έλειψε από την δικιά μας έκδοση είναι το GPS (το διαθέτει η έκδοση “innovation” ). Στην περιπλάνηση μας με το Mokka βρεθήκαμε στην Γενεύη της Ελβετίας. Χρησιμοποιώντας το κινητό (Google maps) για Gps, το Roaming του Ελβετικού δικτύου μας χρέωσε 10,50 ευρώ /Mbyte (στην Γαλλία η ίδια υπηρεσία στοιχίζει 6 λεπτά!) που χρειάστηκε το Gps!
άνετοι χώροι και πολυτέλεια σε συνηθισμένα επίπεδα |
Μετά από 1100 χιλιόμετρα σε μια εβδομάδα μέσα σε χιονισμένα βουνά και λαγκάδια ήρθε η ώρα της επιστροφής. Το Mokka X μου άφησε κυρίως θετικές εντυπώσεις . Η τιμή της έκδοσης που είχαμε στα χέρια μας ξεκινάει στα 26,100 ευρώ ενώ η έκδοση “innovation” με αρκετά εξτρά εξοπλισμό ανεβαίνει στις 30,700. Δεν μπορώ να το χαρακτηρίσω ακριβό ή φτηνό. Πιστεύω ότι στην τιμή της βασικής έκδοσης αγοράζεις ένα πολύ καλό αυτοκίνητο που αξίζει τα λεφτά του με την γνωστή ποιότητα της Opel.
Κατεβάζοντας τις πλάτες των καθισμάτων δημιουργείται χώρος 1372 λίτρων | Συντηρητική σχεδίαση το τιμόνι με μερικά χειριστήρια |
Αριστερά και κάτω απο το τιμόνι μικρο-χώρος για αντικείμενα | Η κεντρική κονσόλα |
Αμέσως μετά από την σήραγγα του Mont-Blanc συναντάς το Les Houches |
+ Κινητήρας (απόδοση και ελαστικότητα) – Ακτίνα κύκλου
+ συμπεριφορά στο δρόμο – Η πόρτα ήθελε δύναμη για να κλείσει
+ On Star system
George
Sorry no comment yet.