Μιλάνο αρχές Νοεμβρίου 2016. Στην περιπλάνηση μας στο εκθεσιακό κέντρο Rho Fierra βλέπω σε περίοπτη και υπερυψωμένη θέση, και ίσως τυχαία κάτω από την μεγάλη επιγραφή, “Honda power of dreams” το καινούργιο X-ADV. Πληροφορίες για το μοντέλο είχαν διαρρεύσει από την HONDA οπότε γνώριζα τα βασικά. Αυτόματο κιβώτιο (DCT) στάνταρ, 21λίτρα αποθηκευτικό χώρο, 750 κυβικά 2 κύλινδρος κινητήρας, 17άρι τροχό μπροστά και 15 πίσω, εκκίνηση με έξυπνο κλειδί και 55 ίππους. Εντάξει σκέφτηκα η Honda θέλει απλά να κάνει επίδειξη ότι μπορεί. Αυτό μόνο. Άλλωστε το κάνει συχνά. Δεν περίμενα ποτέ ότι θα την οδηγούσα και πραγματικά θα εντυπωσιαζόμουν τόσο. Έχοντας οδηγήσει στο παρελθόν την πρώτη έκδοση του Integra, ενώ μου άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις το σύνολο της μοτοσυκλέτας σε σχέση με την τιμή, είχα απογοητευτεί με το αυτόματο κιβώτιο. Στο X-ADV το κιβώτιο (από ότι είχα διαβάσει) έχει βελτιωθεί. Μένει λοιπόν να εξακριβώσω το πόσο και τελικά τι κάνει τόσο ξεχωριστό το SUV της Honda.
Από την πρώτη παρουσίαση του X-ADV | o Kenichi Misaki επικεφαλής του προγράμματος Honda X–ADV στην έκθεση του Μιλάνο |
“Μοτοδρόμιο”
Μεσημέρι έξω από το “Μοτοδρόμιο” και μια μεγάλη γκάμα της Honda περίμενε αναβάτες. Africa DCT, Crossrunner 800, Integra, CB 500 F και Χ και φυσικά το X-ADV. Στο σημείο αυτό να κάνω μια παρένθεση και να αναφερθώ στο κατάστημα Μοτοδρόμιο του Κώστα Παπαδάκη & Σια που κάθε χρόνο μας δίνει την ευκαιρία να οδηγήσουμε αρκετά νέα μοντέλα, κυρίως Honda και Kawasaki.
Εκκίνηση
Κάθομαι στο X-ADV, γυρνάω τον διακόπτη (χωρίς κλειδί) αναβοσβήνανε διάφορα στον πίνακα οργάνων αλλά δεν δίνω σημασία. Θέλω απλά να φύγω, μου κάνει όμως εντύπωση το ύψος της σέλας. Ασυνήθιστο για σκούτερ, αλλά γενικά το X-ADV δεν έχει και τίποτα συνηθισμένο. «Κουμπώνει» η πρώτη και αδυνατώ να αποκωδικοποιήσω αμέσως όλα τα δεδομένα που δέχομαι. Και δεν ξέρω και πώς να του συμπεριφερθώ. Είναι σκούτερ? Είναι μοτοσυκλέτα? Είναι κάτι άλλο που δεν γνωρίζω ακόμα?. Reset και ξεκινώ από την εθνική οδό. Πρόγραμμα Sport στο κιβώτιο και ανοίγω τέρμα το γκάζι. Απλά πράγματα. Το κιβώτιο δεν θυμίζει σε τίποτα την πρώτη έκδοση του Integra που είχα οδηγήσει. Γρήγορες αλλαγές χωρίς σκορτσαρίσματα. Ακόμα και στην Manual επιλογή του κιβωτίου οι ταχύτητες διαδέχονται η μια την άλλη χωρίς ενοχλητική καθυστέρηση. Το κοντέρ πέρασε λίγο τα 180 και δεν φάνηκε να πηγαίνει παραπάνω, άλλωστε είναι υπέρ-αρκετά καθώς σημασία έχει να επιταχύνει ζωηρά μέχρι τα 160 πράγμα που το επιτυγχάνει απόλυτα. Η συμπεριφορά θύμιζε σίγουρα μοτοσυκλέτα αν και ήμουν προετοιμασμένος για ταλαντώσεις αστάθειας πάνω από τα 140-150 λόγο μαλακών αναρτήσεων, αυτές δεν ήρθαν , τουλάχιστον όχι σε βαθμό να σε τρομάξουν.
Πόλη
Τα περισσότερα χιλιόμετρα μια μοτοσυκλέτα θα τα γράψει στην πόλη (εκτός και αν ο ιδιοκτήτης την έχει για 2η 3η κλπ) . To Χ-ADV στο πρώτο μποτιλιάρισμα δείχνει την άνεση του στους ελιγμούς και την ευκολία χειρισμού. Είναι σαν να μετατράπηκε από μοτοσυκλέτα σε ένα Mega-Scooter. Και αυτό το στοιχείο είναι που με εντυπωσίασε. Δεν το συγκρίνεις φυσικά με ένα μικρό και ευέλικτο σκούτερ των 150-200 κυβικών αλλά με αντίστοιχα μεγάλα σκούτερ, και εκεί στέκεται επάξιος αντίπαλος. Είναι ευκολοδήγητο και σε αυτό συμβάλει το αυτόματο κιβώτιο. Στην επιλογή “D” οι αλλαγές ταχυτήτων γίνονται σε χαμηλές στροφές και ενώ στην αρχή είναι λίγο ενοχλητικό στις αλλαγές, μετά από λίγη ώρα δεν το καταλαβαίνεις καθόλου. Τα φρένα έχουν καλή απόδοση με το ABS να επεμβαίνει παραπάνω από ότι ήθελα. Μετά από αρκετά χιλιόμετρα και πειραματισμούς μπορώ να πω ότι συνηθίζεται και αυτό. Στο μπροστινό (φρένο) υπάρχουν δυο δίσκοι των 310mm και ακτινικές τετραέμβολες δαγκάνες της Nissin. Το πίσω φρένο αναλαμβάνει ένας δίσκος 240mm. Η έκπληξη είναι το μεγάλο βάρος. 238 κιλά ανακοινώνει η μαμά Honda και αν δεν το διάβαζα στα τεχνικά χαρακτηριστικά δεν θα το πίστευα. Λόγο χαμηλού κέντρου βάρους δεν γίνεται αντιληπτό και σε καμία περίπτωση ενοχλητικό. Οι αναρτήσεις στην πόλη δουλεύουν άψογα. Μεγάλες διαδρομές καταπίνουν ότι κακοτεχνία υπάρχει χωρίς να μεταφέρονται στο σώμα κραδασμοί. Να προσθέσω ότι το X-ADV είναι εύκολο στην οδήγηση και κατάλληλο ακόμα και για οδηγούς χωρίς μεγάλη εμπειρία σε μεγάλες μοτοσυκλέτες. Στα θετικά δεν μπορούμε να παραλείψουμε την χρήση Smart Key που στην πόλη με τις συχνές στάσεις – εκκινήσεις λύνει τα χέρια του αναβάτη αφού καταργεί την ανάγκη χρήσης του κλειδιού στον κεντρικό διακόπτη, την σέλα και της τάπας του ρεζερβουάρ. Ο μεγάλος χώρος κάτω από την σέλα που φωτίζετε με Led χωράει ένα Full face κράνος. Επίσης διαθέτει και μια παροχή πρίζας 12v για να φορτίσετε κινητό. Την εκπληκτική αλλά και ασυνήθιστη εμφάνιση της την οφείλει στο R&D της Honda Ιταλίας.
Επαρχιακό δίκτυο.
Αν μη τι άλλο στην Ελλάδα το επαρχιακό δίκτυο κυριαρχεί και το X-Adv είναι ιδανικό. Οι εναλλαγές κλίσεων είναι διασκεδαστικές. Οι αρκετές επιλογές στο κιβώτιο δείχνουν διαφορετικές πτυχές της μοτοσυκλέτας. Η επιλογή “D” είναι μάλλον πολύ τεμπέλικη για γρήγορο ρυθμό. Αλλά στις τρείς επιλογές του “S” (Sport) σίγουρα θα βρεις μια να σου ταιριάζει. Διαφορετικά οδηγάς στην επιλογή “Manual” για να έχεις τον πλήρη έλεγχο και αλλάζεις τις ταχύτητες με τον αντίχειρα και τον δείκτη. Μετά από αρκετή ώρα οδήγησης ο αναβάτης δεν κουράζεται . Η θέση οδήγησης είναι ιδανική για τον επαρχιακό (και όχι μόνο βέβαια). Ύψος σέλας στα 820mm, φαρδύ τιμόνι και η ζελατίνα που ρυθμίζετε σε 5 θέσεις κάνουν τη ζωή του οδηγού ακόμα πιο άνετη. Το X-ADV δεν θα “ντραπεί” να πατήσει και στο χώμα. Οι αναρτήσεις θα κάνουν το έργο εύκολο αλλά δεν είναι και Enduro. Εκεί καταλαβαίνεις και το αυξημένο βάρος του όταν χρειαστεί να κάνεις μανούβρες στην επιτόπια.
Σε βατό χωματόδρομο είναι απολαυστικό | Πέρα από τα χρώματα, δείχνει να έχουν κάποια συγγένεια |
Τιμή:
Για όλα αυτά που προαναφέραμε η Honda ζητάει για το X-ADV 12.450 ευρώ (+200 ευρώ για τα special Χρώματα Pearl Glare White – Tricolor και Victory Red αυτό που είχαμε στο Τεστ). Η Τιμή μπορεί να φανεί πολλά ή και λίγα. Έχει σημασία από ποια οπτική γωνία το δεις. Το να δώσεις για ένα σκουτεροειδές ένα τέτοιο ποσό μάλλον θα σε πιάσει υστερία. Αν όμως το συγκρίνουμε με ένα T-MAX που βρίσκετε στην ίδια τιμή θεωρώ ότι το X-ADV θα βγει νικητής. Γιατί δεν είναι Scooter, είναι μια πολυχρηστική μοτοσυκλέτα. Κινείται από ένα κινητήρα 745 κυβικών, διαθέτει αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DCT) και σε πάει παντού! Η εμφάνιση της την καθιστά πρωτοπόρα σε μια νέα κατηγορία που η Honda δημιούργησε και δείχνει τον δρόμο. Θεωρώ πως είναι μια “must have” μοτοσυκλέτα.
+ Ξεχωριστή εμφάνιση + Συμπεριφορά σε διάφορες συνθήκες + Εξοπλισμός + Το αυτόματο κιβώτιο (σε σχέση με το παλιό) + Smart Key |
– ευαισθησία του ABS – Βάρος |
Ευχαριστούμε το κατάστημα Μοτοδρόμιο του Κώστα Παπαδάκη & Σια ΟΕ
Σταμαθιουδάκη 35
74100, Ρέθυμνο
Τηλ: 28310 – 54404, 52495
Fax: 28310 – 52495
url: motodromio-papadakis.gr
e-mail: info@motodromio-papadakis.gr
George
Sorry no comment yet.