Στην Αμερική είναι όλοι υποψήφιοι νικητές αλλά …στο τέλος κερδίζει ο Marq Marquez!
Πολύ όμορφος αγώνας για άλλη μια φορά στην παράξενη και ιδιαίτερη πίστα του Austin. Παρόλο που τις τρεις πρώτες θέσεις μοιράστηκαν οι συνήθεις ύποπτοι Marquez(Honda), Rossi(Yamaha), Pedrosa(Honda) το αποτέλεσμα μάλλον δεν ανταποκρίνεται στα προγνωστικά του τριημέρου πριν τον αγώνα.
Η αγωνία των περισσότερων αναβατών(εκτός των Yamaha) άρχιζε ήδη από τα πρώτα ελεύθερα δοκιμαστικά την Παρασκευή, όταν διαπίστωναν ότι η πίστα εκτός από το γνωστό της ανορθόδοξο και χωρίς ροή σχεδιασμό, είχε σαν πρόσθετο εμπόδιο δεκάδες νέα σαμαράκια που αποσταθεροποιούσαν τις μοτοσικλέτες σε ανησυχητικό βαθμό.
Η αβεβαιότητα και η απογοήτευση τους, μετατράπηκε σε φόβο και κατεστραμμένες μοτοσικλέτες το πρωινό του Σαββάτου, όπου με τις χαμηλές θερμοκρασίες έγινε σφαγή, έπεσαν όλοι (πάλι εκτός των Yamaha!) αρκετοί μάλιστα περισσότερες από μια φορές.
Η ισορροπία επανήλθε στις κατατακτήριες όταν η θερμοκρασία του περιβάλλοντος ανέβηκε με τον Marquez να παίρνει οριακά την 67 Pole-Position από τον Vinales ακολουθούμενοι από τον Rossi με διαφορά όμως ενός δευτερολέπτου!
Φυσικά, όλο το τριήμερο το θέμα που μονοπωλούσε το ενδιαφέρον ήταν για άλλη μια φορά τα λάστιχα. Η Yamaha μπορούσε να ακολουθήσει το ρυθμό της Honda μόνο με το μεσαίο ενώ για τις Ducati ακόμα και το μαλακό φαίνεται ότι μπορούσε να βγάλει τον αγώνα. Μετά και την αξιοπρεπή κατάταξη του Lorenzo στην 6η θέση, τον καλό ρυθμό των Pedrosa, Rossi, των δορυφορικών Zarco και Crutchlow, την αποφασιστικότητα του Marquez να κερδίσει και να ξαναμπεί στην διεκδίκηση του τίτλου, αλλά και σε μια μικρή νευρικότητα που φάνηκε στον Vinales στις κατατακτήριες, ο αγώνας θα ξεκινούσε με προϋποθέσεις για μια ιστορική μάχη ανάμεσα στον πρωταθλητή και τον διεκδικητή με αντίστοιχες μονομαχίες για την τρίτη θέση του βάθρου.
Δυστυχώς, η αναμονή έλαβε τέλος μόλις στον δεύτερο γύρο του αγώνα όταν ο Vinales έπεσε, χωρίς προφανή λόγο. Η έκπληξη είχε έρθει όμως από τον Pedrosa, ο οποίος πετάχτηκε μπροστά από τη δεύτερη σειρά της εκκίνησης και οδήγησε τον αγώνα ακολουθούμενος από τους Marquez και Rossi. Τα ελαστικά φαίνεται ότι θα έκριναν και πάλι τον αγώνα, ο Marquez διάλεξε μόλις 5 λεπτά πριν την εκκίνηση τη σκληρότερη γόμα μπροστά και πίσω(H)-(H), ο Rossi (M)-(M) και ο Dani (M)-(H). H απορία μας μέχρι τα μισά του αγώνα ήταν πως μπορούσαν να κρατηθούν δίπλα στον Marq οι άλλοι δύο αναβάτες, αλλά ιδιαίτερα ο Rossi ο οποίος όλο το τριήμερο ήταν περίπου ένα δευτερόλεπτο πιο αργός, λύθηκε μόλις αναλύσαμε τους χρόνους των αναβατών. Απλά, ο Marquez πήγαινε πιο αργά μέχρι που αποφάσισε περίπου 6 γύρους πριν το τέλος να φύγει μπροστά και να διατηρήσει μια διαφορά ασφαλείας, χωρίς να χρειαστεί να ρισκάρει περισσότερο. Στο μεταξύ o Rossi είχε δεχτεί ποινή τριών δεκάτων, επειδή στην προσπάθεια του να διατηρήσει τη θέση του σε μια επίθεση του Zarco, “έκοψε δρόμο” για να μην πέσουν και οι δύο, εκτός πίστας. Η ομάδα του, σωστά, δεν τον ενημέρωσε, αυτός έκανε τον αγώνα του και πέρασε τον Pedrosa o οποίος έμεινε από μπροστινό λάστιχο, τερματίζοντας δεύτερος και για άλλη μια φορά ενθουσιασμένος, αφού πλέον είναι στην πρώτη θέση της βαθμολογίας του πρωταθλήματος.
Να σημειωθεί, ότι σε δήλωση του στο τέλος του αγώνα, δεν συμφώνησε με την ποινή που του επιβλήθηκε, και μάλιστα γκρίνιαξε ότι ο προερχόμενος από τη Moto2 Zarco, ήταν πολύ επιθετικός και θα πρέπει να συνηθίσει να μην οδηγάει έτσι στην κατηγορία MotoGP. Ουδέν σχόλιο!
Στις πίσω θέσεις, ενώ δόθηκαν κάποιες όμορφες μάχες, όπως του Iannone με τη Suzuki μετά τα μισά του αγώνα οπότε βρήκε καλό ρυθμό, οι Ducati πάλι τερμάτισαν πολύ μακριά από την κορυφή και πολύ προβληματισμένες, ο Crutchlow ξανά καλύτερος μη εργοστασιακός αναβάτης.
Η πολυαναμενόμενη ισπανική μάχη Vinales – Marquez, ίσως γίνει σε ισπανικό έδαφος, στον επόμενο αγώνα.
Δείτε τα αναλυτικά αποτελέσματα, την κατάταξη του αγώνα και τη βαθμολογία του πρωταθλήματος.
Michalis
Sorry no comment yet.