Το MotoGP τα τελευταία χρόνια, ταξιδεύει σε όλες τις ηπείρους. Προφανής αιτία αυτής της συνεχόμενης ευρωπαϊκής αποκέντρωσης, η ανεύρεση χορηγών και από άλλες χώρες, μετά το τέλμα που είχε έλθει όταν οι καπνοβιομηχανίες απέσυραν τις διαφημίσεις. Από τις πιο πρόσφατες προσθήκες το MotoGp Argentina που θα γίνει αυτή την Κυριακή για 4η συνεχόμενη χρονιά.
Η πίστα ονομάζεται Termas de Rio Hondo, βρίσκεται σε μια πολύ όμορφη περιοχή, τουριστικός προορισμός για σπα, στους πρόποδες των Άνδεων, δίπλα σε μια λίμνη.
Ο καιρός μπορεί να γίνει απρόβλεπτος, η πρόγνωση πάντως είναι ότι με εξαίρεση το Σάββατο που προβλέπεται βροχή, ο αγώνας θα γίνει με καλό καιρό και κανονικές θερμοκρασίες. Το πρόβλημα που αναμένεται να αντιμετωπίσουν οι αναβάτες, είναι η ολισθηρότητα της πίστας στις πρώτες δοκιμές λόγω ελάχιστης χρήσης της. Στη διάρκεια του τριημέρου, η πίστα καθαρίζει και “στρώνεται” με λάστιχο οπότε οι χρόνοι θα αρχίσουν να πέφτουν δραματικά.
Κάπου εδώ, βρίσκεται και το μοναδικό δίλημμα που απασχολεί τους οδηγούς: πια γόμα θα χρησιμοποιήσουν.
Όπως παρατηρούμε από πέρυσι, όλες οι μοτοσικλέτες μηχανολογικά βρίσκονται σε παρόμοιο επίπεδο. Με ή χωρίς φτερά, με seamless κιβώτια, με Screamer ή Big-Bang, με ίδια ηλεκτρονικά και λιγότερους ή περισσότερους κινητήρες ο ανταγωνισμός είναι πολύ έντονος και εξαρτάται τελικά από την αίσθηση που προσφέρει στον αναβάτη ένα και μόνο εξάρτημα: το ελαστικό!
Μετά το περυσινό φιάσκο με το σκασμένο ελαστικό της Michelin στις δοκιμές και την υποχρεωτική αλλαγή μοτοσυκλέτας στα μισά του αγώνα, η εταιρία σίγουρα έχει πάρει το μάθημά της και θα φέρει ιδιαίτερα ανθεκτικά ελαστικά για τον φετινό αγώνα.
Για τις Honda η επιλογή αυτή τη φορά είναι μάλλον εύκολη, μόνο σκληρή γιατί αλλιώς δεν μπορούν να “κακό-μεταχειριστούν” το μπροστινό στο έντονο φρενάρισμα.
Οι Yamaha παρότι είναι η πιο ολοκληρωμένη μοτοσικλέτα, πολύ πιθανό να δυσκολευτεί να διαλέξει το μεσαίο ή του μαλακό ελαστικό, ανάλογα με τη θερμοκρασία την ημέρα του αγώνα. Τα ίδια περίπου ισχύουν και για τις υπόλοιπες Suzuki, Aprilia, Ducati, KTM με τον Lorenzo να είναι άγνωστος παράγοντας, αφού ακόμα δεν έχει καταλάβει πως δουλεύει και το οδηγικό του στυλ απαιτεί εμπιστοσύνη και πληροφόρηση από τα ελαστικά για να είναι ανταγωνιστικός.
Συμπερασματικά, οι Vinales, Rossi, Marquez, Dovi, Pedrosa, Iannone που ξεχωρίζουν συνήθως αναμένεται να πρωταγωνιστήσουν, με περιθώριο πάντα μιας έκπληξης από όποιον βρει την ώρα του αγώνα την ιδανική αίσθηση της μοτοσικλέτας του, ίσως πάλι ο Zarco, όπως στο Qatar, δυστυχώς μόνο για λίγους γύρους.
Θα γνωρίζουμε τις λεπτομέρειες το βράδυ της Κυριακής, καλό αγώνα!
Michalis
Sorry no comment yet.