Η νέα BMW R 1300 GS: “Next level GS” με νέο boxer κινητήρα και νέα ανάρτηση, σημαντικά μειωμένο βάρος και αυξημένες ικανότητες στα πρότυπα της σειράς GS σε όλους τους τομείς.
«Με τη νέα BMW R 1300 GS θα αιφνιδιάσουμε και πάλι τον ανταγωνισμό με τις διευρυμένες ικανότητές της, ενώ η μείωση της πολυπλοκότητας και του βάρους της μοτοσικλέτας, σε συνδυασμό με τον στοχευμένο εξοπλισμό, επιτρέπουν να αναδειχθεί ακόμη πιο εντυπωσιακά η ουσία της boxer GS . Με νέο κινητήρα, εξαιρετική οδική συμπεριφορά και εντυπωσιακή ποιότητα κύλισης, θα ορίσει τα πρότυπα τόσο εντός όσο και εκτός δρόμου».
Thilo Fuchs, Επικεφαλής των υδρόψυκτων boxer μοντέλων.
Η νέα BMW R 1300 GS : “ Next level GS ” με νέο boxer κινητήρα και νέα ανάρτηση, σημαντικά μειωμένο βάρος και αυξημένες ικανότητες στα πρότυπα της σειράς GS σε όλους τους τομείς.
Η BMW Motorrad καθιέρωσε τη νέα κατηγορία των touring enduro μοτοσικλετών πριν από περισσότερες από τέσσερις δεκαετίες με την R 80 G/S. Από τότε η BMW GS με κινητήρα boxer είναι ο αδιαμφισβήτητος ηγέτης στο εξόχως ανταγωνιστικό αυτό τερέν. Για να διασφαλίσει ότι αυτό θα συνεχιστεί και στο μέλλον, η BMW Motorrad επέλεξε μια σχεδόν εντελώς νέα σχεδίαση για τη νέα R 1300 GS, που χαρακτηρίζεται από την εντυπωσιακή μείωση του βάρους κατά 12 kg σε σχέση με την προκάτοχό της.
Στο επίκεντρο βρίσκεται και πάλι ο θρυλικός δικύλινδρος boxer κινητήρας. Η νέα του σχεδίαση είναι πιο συμπαγής από ποτέ χάρη στο κιβώτιο ταχυτήτων που βρίσκεται κάτω από τον κινητήρα και τη νέα διάταξη κίνησης εκκεντροφόρων. Έχοντας χωρητικότητα 1.300 κ.εκ. παράγει ισχύ 107 kW (145 hp) στις 7.750 rpm, αναπτύσσοντας μέγιστη ροπή 149 Nm στις 6.500 rpm. Αυτό τον καθιστά μακράν τον ισχυρότερο κινητήρα boxer ευρείας παραγωγής που έχει κατασκευάσει ποτέ η BMW.
Στο κέντρο της νέας ανάρτησης βρίσκεται το κύριο πλαίσιο με μεταλλικό κέλυφος, κατασκευασμένο από χάλυβα, το οποίο, εκτός του ότι έχει βελτιστοποιηθεί σημαντικά από άποψη χωροταξίας, προσφέρει επίσης υψηλότερα επίπεδα ακαμψίας από το προηγούμενο μοντέλο. Για το πίσω πλαίσιο, η προηγούμενη σωληνωτή κατασκευή από ατσάλι έχει πλέον αντικατασταθεί από μια νέα που είναι από χυτό αλουμίνιο. Το νέο εμπρός σύστημα ανάρτησης EVO Telelever και η αναθεωρημένη πίσω διάταξη EVO Paralever παρέχουν επίσης ακόμη μεγαλύτερη ακρίβεια διεύθυνσης και σταθερότητα στην οδήγηση.
Νέο ηλεκτρονικό σύστημα Dynamic Suspension Adjustment ( DSA ) ως προαιρετικός, εργοστασιακός εξοπλισμός, με δυναμική προσαρμογή της απόσβεσης του αμορτισέρ και της σκληρότητας του ελατηρίου, καθώς και της αντιστάθμισης φορτίου.
Το προηγούμενο ηλεκτρονικό σύστημα ανάρτησης Dynamic ESA Next Generation προσέφερε στον αναβάτη οδηγική απόλαυση και μέγιστη ασφάλεια σε μια μεγάλη ποικιλία εδαφών με τη δυναμική ρύθμιση της απόσβεσης και την πίσω ρυθμιζόμενη βάση ελατηρίου. Το νέο ηλεκτρονικό σύστημα Dynamic Suspension Adjustment (DSA) προχωρά τώρα στο επόμενο βήμα, συνδυάζοντας τη δυναμική ρύθμιση της απόσβεσης εμπρός και πίσω με μια αντίστοιχη ρύθμιση του συντελεστή ελατηρίου (“σκληρότητα ελατηρίου”) – ανάλογα με την επιλεγμένη λειτουργία οδήγησης, τις συνθήκες οδήγησης και τους ελιγμούς. Η αυτόματη ρύθμιση της βάσης ελατηρίου εξασφαλίζει αντιστάθμιση του φορτίου. Αυτό κάνει την οδήγηση ακόμα πιο συναρπαστική σε όλες τις επιφάνειες. Είτε ο αναβάτης ταξιδεύει μόνος, είτε έχει συνεπιβάτη, ή μεταφέρει ογκώδεις αποσκευές – το DSA εξασφαλίζει ακόμη υψηλότερο επίπεδο ασφάλειας, επιδόσεων και άνεσης, κατά την οδήγηση.
Προσαρμοζόμενος έλεγχος ύψους και σπορ ανάρτηση ως προαιρετικός, εργοστασιακός εξοπλισμός.
Αποκλειστικά σε συνδυασμό με την DSA, ως προαιρετικός εργοστασιακός εξοπλισμός προσφέρονται δύο ακόμη λειτουργίες για την ανάρτηση της νέας R 1300 GS: ο νέος προσαρμοζόμενος έλεγχος ύψους και η σπορ ανάρτηση.
Με τον προσαρμοζόμενο έλεγχο του ύψους, η νέα R 1300 GS προσφέρει πλήρως αυτόματη ρύθμιση του ύψους της μοτοσικλέτας ανάλογα με τις οδηγικές συνθήκες, εξασφαλίζοντας έτσι τη μεγαλύτερη δυνατή άνεση χωρίς συμβιβασμούς στη δυναμική οδήγησης και την ελευθερία κίνησης.
Με 20 χιλιοστά μεγαλύτερη διαδρομή ελατηρίου εμπρός και πίσω και μια προαιρετική σπορ ανάρτηση που έχει αναπτυχθεί ειδικά για την GS, οι αναβάτες μπορούν να κινούνται με απόλυτη ασφάλεια και άνεση σε off-road διαδρομές.
Τέσσερα riding modes τώρα στο βασικό εξοπλισμό. “ Enduro ” riding mode για αναβαθμισμένη εμπειρία οδήγησης εκτός δρόμου.
Ακόμη και στη βασική έκδοση, η νέα R 1300 GS διαθέτει πλέον τέσσερα αντί για τρία riding modes ώστε να προσαρμόζεται στις ατομικές προτιμήσεις του αναβάτη. Τα προφίλ “Rain” και “Road” επιτρέπουν την προσαρμογή των χαρακτηριστικών οδήγησης στις περισσότερες οδικές συνθήκες. Με το “Eco” mode είναι δυνατή η επίτευξη της μέγιστης αυτονομίας με ένα μόνο ρεζερβουάρ καυσίμου, ενώ το νέο προφίλ “Enduro” εξασφαλίζει βελτιωμένη εμπειρία οδήγησης εκτός της πεπατημένης με μια ειδική ρύθμιση για χρήση εκτός δρόμου.
Προβολείς Matrix LED με καινοτόμο σχεδίαση στο βασικό εξοπλισμό, υπερσύγχρονες μονάδες φώτων LED παντού με φλας ενσωματωμένα στις χούφτες του τιμονιού και Headlight Pro ως προαιρετικός εργοστασιακός εξοπλισμός.
Η BMW Motorrad θεωρείται ο κατ’ εξοχήν πρωτοπόρος όσον αφορά την ασφάλεια των μοτοσικλετών και τις σχετικές καινοτομίες. Ως εκ τούτου, η νέα R 1300 GS προσφέρει στάνταρ έναν νέο, πολύ μικρό σε μέγεθος προβολέα full LED με μια νέα, διακριτική δέσμη, που φωτίζει το δρόμο με ανυπέρβλητη ευκρίνεια, εξασφαλίζοντας έτσι ακόμα καλύτερη ορατότητα στην κυκλοφορία. Το φωτιστικό σώμα αποτελείται από δύο μονάδες LED για τη μεσαία και τη μεγάλη σκάλα μαζί με τέσσερις επιπλέον μονάδες LED για το φως ημέρας και το πλαϊνό φως. Μονάδες φώτων LED τελευταίας τεχνολογίας με νέας σχεδίασης φλας LED – εγκατεστημένα στις χούφτες μπροστά, με ενσωματωμένη λειτουργία πίσω – ολοκληρώνουν τη φιλοσοφία φωτισμού της νέας R 1300 GS. Με το προαιρετικό στοιχείο εξοπλισμού “Headlight Pro”, η δέσμη του στάνταρ προβολέα full LED στρίβει κατά την είσοδο στη στροφή ανάλογα με την κλίση της μοτοσικλέτας. Με αυτόν τον τρόπο, η στροφή φωτίζεται σχεδόν πλήρως, καθώς το φως κινείται προς τα εκεί που κατευθύνεται η μοτοσικλέτα.
Riding Assistant με Active Cruise Control (ACC), Front Collision Warning (FCW) και Lane Change Warning (SWW) για ασφαλή και άνετη οδήγηση .
Η νέα BMW R 1300 GS διαθέτει τη νέα επιλογή Riding Assistant που περιλαμβάνει τα υποσυστήματα Active Cruise Control (ACC), Front Collision Warning (FCW) και Lane Change Warning (SWW). Το Active Cruise Control (ACC) με ενσωματωμένο έλεγχο απόστασης μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να ρυθμίζει ο αναβάτης την επιθυμητή ταχύτητα οδήγησης καθώς και την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα. Το Front Collision Warning (FCW) έχει σχεδιαστεί για να αποτρέπει με παρέμβαση πέδησης τις συγκρούσεις και να συμβάλλει στη μείωση της σοβαρότητας των ατυχημάτων, ενώ το Lane Change Warning (SWW) παρακολουθεί τις λωρίδες αριστερά και δεξιά βοηθώντας στην ασφαλή αλλαγή λωρίδας, ενώ υποστηρίζει τη χρήση του πίσω καθρέπτη.
Η νέα R 1300 GS : το υψηλότερο επίπεδο τεχνογνωσίας για touring και off – road χρήση σε μια ελκυστική βασική έκδοση πλαισιωμένη από τις παραλλαγές Triple Black , GS Trophy και Option 719 Tramuntana .
Η νέα R 1300 GS υιοθετεί μία εντελώς νέα σχεδίαση, η οποία βασίζεται στο παραδοσιακό GS Flyline, αντικατοπτρίζοντας παράλληλα τόσο το εξαιρετικά συμπαγές σχήμα της μοτοσικλέτας όσο και τη σημαντική μείωση του βάρους της. Με τη αισθητά πιο επίπεδη κλίση του ρεζερβουάρ, το Flyline είναι σε μεγάλο βαθμό υπεύθυνο για την πολύ δυναμική, ελαφριά και προσιτή εμφάνιση της νέας R 1300 GS. Συνεχίζοντας μέσω του επενδεδυμένου κεντρικού καλύμματος πάνω από το αλουμινένιο ρεζερβουάρ, η σέλα προσδίδει στην GS μια τυπική σιλουέτα τύπου enduro.
Η βασική έκδοση της νέας BMW R 1300 GS ενσωματώνει με τον καλύτερο τρόπο όλα εκείνα τα στοιχεία με τα οποία η ομάδα εξέλιξης της BMW Motorrad έχει προικίσει τον θρύλο της σειράς GS: συμπαγής διάταξη των εξαρτημάτων, υψηλή λειτουργικότητα του εξοπλισμού – με εστίαση στα ουσιώδη. Σε Lightwhite απλό χρώμα και σε συνδυασμό με τις έντονα σχεδιασμένες γραμμές και την πολύ καθαρή εμφάνισή της, η νέα R 1300 GS έχει μυώδη εμφάνιση και ενσαρκώνει το χαρακτήρα της boxer GS με άψογο στυλ.
Η έκδοση TripleBlack αποτελεί παραλλαγή της boxer GS που είναι δημοφιλής εδώ και πολλά χρόνια. Σε αυτό το χρωματικό συνδυασμό, η νέα BMW R 1300 GS έχει μια μυώδη εμφάνιση σε συνδυασμό με αποκλειστικές επιφάνειες.
Το βασικό φινίρισμα Racingblue metallic είναι το σήμα κατατεθέν της έκδοσης GS Trophy. Με κόκκινες και λευκές ρίγες και επιγραφές σε συνδυασμό με ένα πίσω πλαίσιο σε λευκό μεταλλικό ματ, η GS Trophy αντιπροσωπεύει το υψηλότερο επίπεδο απόδοσης και σπορ συμπεριφοράς εκτός δρόμου.
Η νέα R 1300 GS προβάλλει την αποκλειστική και τεχνικά εξελιγμένη πλευρά της στην παραλλαγή Option 719 Tramuntana. Αυτή συνδυάζει ζάντες με σταυρωτές ακτίνες σε χρυσαφί χρώμα με ένα υψηλής ποιότητας φινίρισμα βαφής σε Aurelius Green metallic και εξελιγμένα εξαρτήματα από μηχανουργημένο αλουμίνιο.
Τα κύρια χαρακτηριστικά της νέας BMW R 1300 GS :
- Εντελώς νέας σχεδίασης κινητήρας boxer με κιβώτιο ταχυτήτων στο κάτω μέρος και τεχνολογία BMW ShiftCam για τη μεταβολή του χρονισμού και της βύθισης των βαλβίδων εισαγωγής.
- Ο ισχυρότερος boxer κινητήρας της BMW όλων των εποχών.
- Ισχυρή απόκριση σε όλο το εύρος περιστροφής του κινητήρα, εξαιρετικά επίπεδα κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών ρύπων, ομαλή και αθόρυβη λειτουργία.
- Ισχύς και ροπή: 107 kW (145 hp) στις 7.750 σαλ.
149 Nm στις 6.500 rpm. - Αισθητήρας κρουστικής καύσης για ιδανική προσαρμογή στα μεγάλα ταξίδια.
- Πλήρως επανασχεδιασμένη ανάρτηση με κύριο πλαίσιο από χάλυβα και πίσω πλαίσιο από χυτό αλουμίνιο. Ακόμα μεγαλύτερη ακρίβεια στο τιμόνι και σταθερότητα στην οδήγηση χάρη στο νέο EVO Telelever και το αναθεωρημένο πίσω EVO Paralever.
- Μείωση βάρους 12 kg συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο.
- BMW Motorrad Full Integral ABS στάνταρ.
- Τέσσερα riding modes στάνταρ.
- Engine drag torque control (MSR), dynamic brake assist (DBC) και ride-off assistant (HSC) στάνταρ.
- Driving Modes Pro με πρόσθετα riding modes ως προαιρετικός, εργοστασιακός εξοπλισμός.
- Dynamic Traction Control DTC στάνταρ.
- Electronic Dynamic Suspension Adjustment (DSA) ως προαιρετικός, εργοστασιακός εξοπλισμός, με δυναμική ρύθμιση απόσβεσης αμορτισέρ και σκληρότητας ελατηρίου, καθώς και αντιστάθμιση φορτίου.
- Προσαρμοζόμενος έλεγχος ύψους και σπορ ανάρτηση ως προαιρετικός, εργοστασιακός εξοπλισμός.
- Νέος προβολέας matrix LED, στάνταρ.
- Headlight Pro με προσαρμοζόμενα φλας ως προαιρετικός, εργοστασιακός εξοπλισμός.
- Χούφτες με ενσωματωμένα φλας, στάνταρ.
- Μπαταρία ιόντων λιθίου με Battery Guard (λειτουργίες υποστήριξης μέσω BMW Motorrad APP), στάνταρ.
- Dynamic Cruise Control (DCC) με λειτουργία φρένου, στάνταρ.
- Riding Assistant με Active Cruise Control (ACC),
Front Collision Warning (FCW) και Lane Change Warning (SWW) για ασφαλή και άνετη οδήγηση μοτοσικλέτας, ως προαιρετικός εξοπλισμός. - Θήκη φόρτισης smartphone με ενσωματωμένη θύρα USB και πρόσθετη ηλεκτρική πρίζα 12 V στάνταρ.
- Θέρμανση σέλας για αναβάτη και συνεπιβάτη για βελτιστοποιημένα χαρακτηριστικά στην χρήση touring, ως προαιρετικός, εργοστασιακός εξοπλισμός.
- Ανύψωση τιμονιού έως 30 mm ως προαιρετικός, εργοστασιακός εξοπλισμός.
- Ευρεία γκάμα παραλλαγών ύψους σέλας ως προαιρετικός, εργοστασιακός εξοπλισμός.
- Συνδεσιμότητα: πολυλειτουργικός πίνακας οργάνων με έγχρωμη οθόνη TFT 6,5 ιντσών και πολυάριθμες λειτουργίες στο βασικό εξοπλισμό.
- RDC, Keyless Ride, θερμαινόμενα γκριπ, στάνταρ.
- Intelligent Emergency Call ως προαιρετικός, εργοστασιακός εξοπλισμός.
- Ελκυστική βασική έκδοση πλαισιωμένη από τις παραλλαγές Triple Black, GS Trophy and Option 719 Tramuntana.
- Εκτενής γκάμα προαιρετικού εξοπλισμού, Γνήσια Αξεσουάρ BMW Motorrad.
Αυξημένη γκάμα στάνταρ εξοπλισμού στη νέα BMW R 1300 GS σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο:
- Θερμαινόμενα γκριπ.
- Keyless Ride (τιμόνι, ανάφλεξη και κλείδωμα ρεζερβουάρ).
- RDC.
- MSR.
- BMW Motorrad Full Integral ABS Pro.
- Cruise control DCC με λειτουργία φρένου.
- LiO μπαταρία εκκίνησης.
- Χούφτες με ενσωματωμένα φλας.
πηγή: press BMW
George